Гражданска авиация ⇒ Лека aвиация
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Лека aвиация
Тези двамата имат наистина големи топки, за да кацнат нощем в Чикаго летейки на малка въшка. Чесната им дори няма навигационнен комплект на Гармин, или нещо подобно. Добре, че знаеха какво правят. Аз през половината време изобщо не схванах какво мучеше диспечера
https://www.youtube.com/watch?v=vipvtaRbQho
https://www.youtube.com/watch?v=vipvtaRbQho
- pnp5q
- Модератор
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
"Преход от раболепие към злорадство - това е истинското клеймо на роба." - А.Мирер
- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 10746
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Самолет с четирима български граждани се е разбил край Скопие
Дневник написа:Малък самолет "Чесна П210Н", летящ от Охрид за София, в 16:18 часа (17:18 българско време) във вторник е изчезнал от радарите на системите за контрол на полетите в Македония. Контактът е загубен на около 26 км южно от Скопие. Два полицейски хеликоптера са издирвали изчезналата "Чесна", потвърдиха пред македонската информационна агенция МИА властите за въздушен контрол на Северна Македония, предава електронното издание на вестник "Нова Македония", цитирано от агенция "Фокус".
"В 16:18 е изгубен контакта с малкия самолет тип Чесна П210Н, който е летял от Охрид за София. Заради лошите метеорологични условия пилотът е решил да кацне в Скопие, а малко след това е поискал позволение да продължи за София", заявява директорът на УО М-НАВ Николче Тасевски. ой добави, че преди да изчезне самолета от радара, пилотът му е съобщил, че има силни турболенции.
По информация на скопското електронно издание "Република" в самолета са пътували четирима българи, предава .Самолетът е бил с германска регистрация.
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов
И.Павлов
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Били са семейство, пилота, жена и две деца. Доколкото се знае са излетели в лошо време. Над планините се образува локална турбуленция. И ако такъв тип турбуленция(има и много по-лоши видове) ако си в 747 ще ти разклати питието, за Чесна може да е фатално. Загуба на управление и/или ориентация, невъзможност на пилота да се фокусира върху уредите и дори структурно разрушаване на самолета. 

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Харесвам хора, които са си надвили на масрафа!
https://www.youtube.com/watch?v=RVEHmT3H0GA&feature=emb_rel_pause
https://www.youtube.com/watch?v=RVEHmT3H0GA&feature=emb_rel_pause
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1408
- Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
На мен винаги ми е било интересно защо понякога в леката авиация използват схемата с тласкащ винт?
Примерно Пиаджо

Какви предимства дава в сравнение със схемата с теглещ винт?
Примерно Пиаджо

Какви предимства дава в сравнение със схемата с теглещ винт?
- bigdragon
- Редовен потребител
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
- Местоположение: Варна
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Винта, освен че задвижва потока въздух, също така му придава и въртеливо движение, което води до несиметричност в обтичането на носещите плоскости с всички последици, произтичащи от това.
ПП В зората на авиацията основният недостатък на задния винт е бил, че при напускане на самолета в полет, пилота попадал директно във винта...
ПП В зората на авиацията основният недостатък на задния винт е бил, че при напускане на самолета в полет, пилота попадал директно във винта...
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.

Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!

- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7674
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Off Topic
Въпроса беше съвсем резонен, но все пак Piaggio P.180 Avanti трудно може да бъде причислен точно към леката авиация.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- ValBo
- Редовен потребител
- Мнения: 2256
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Тласкащият винт създава въздушен поток след самолета, което води до влошено управление при еднакви размери на кормилата. Частично това се решава, като се слагат кормилата след винта. Самият самолет създава свои потоци на обтичане и до винта достига въздух с различно ускорение. Съответно това намалява КПД-то на винта.
Finita la commedia
- bigdragon
- Редовен потребител
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
- Местоположение: Варна
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
И въпреки това някои конструктори слагат тласкащи витла, защо лиValBo написа: ↑16 Фев 2020, 12:21Тласкащият винт създава въздушен поток след самолета, което води до влошено управление при еднакви размери на кормилата. Частично това се решава, като се слагат кормилата след винта. Самият самолет създава свои потоци на обтичане и до винта достига въздух с различно ускорение. Съответно това намалява КПД-то на винта.

"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.

Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!

- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4801
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Понякога е обосновано с оглед на специфични особености - на конструкция, на предназначение, на баланс и т.н.
Строши-пилот 

-
- Редовен потребител
- Мнения: 1408
- Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация

Предполагам, че с поставянето на винта след вертикалните и хоризонталните кормила се постига управление като при реактивен самолет. Примерно като на горната снимка.

Тук тази компановка се определя от това, че е хидросамолет.
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
При предаторите също е тласкащ. Предполагам, за да може двигателят да е по-далеч от сателитната антена и електрониките.
- bigdragon
- Редовен потребител
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
- Местоположение: Варна
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Не е само това.
Антената може да се постави навсякъде в самолета, виж АУАКС, там и антената и моторите са в средата на аероплана...
Ще се самоцитирам за да продължа:
Последица от несиметричното и турболентно обтичане на крилния профил е нарушената аеродинамика, водеща до по-малка ефективност на крилото с последваща по-малка продължителност на полета.bigdragon написа: ↑16 Фев 2020, 10:37Винта, освен че задвижва потока въздух, също така му придава и въртеливо движение, което води до несиметричност в обтичането на носещите плоскости с всички последици, произтичащи от това.
ПП В зората на авиацията основният недостатък на задния винт е бил, че при напускане на самолета в полет, пилота попадал директно във винта...
Продължителността на полета е един от основните показатели на този клас дронове.
Ефективност на крилото е причината за тази голяма източеност с малка относителна хорда на профила, при пресмятането се бележи с λ(ламбда).
Виж безмоторните самолети:
ПП А и няма кой да се евакуира от самолета в полет.

"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това.

Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...!

- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4801
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Принципно си прав, особено що се отнася до запалването на буталните двигатели, но мисля, че там насоката е била по-скоро на баланс, полезно пространство и удобство при използване на оптиките.
Тук, според мен, въпросът е спорен - при задно разположен двигател, движещ витло, се губи принудителното обтичане на крилете и управляващите повърхности, и по-важно пада ефективността на самото витло. Така че за твърд +/- трудно може да се говори, без конкретни много тънки сметки.bigdragon написа: ↑17 Фев 2020, 10:36...
Последица от несиметричното и турболентно обтичане на крилния профил е нарушената аеродинамика, водеща до по-малка ефективност на крилото с последваща по-малка продължителност на полета.
Продължителността на полета е един от основните показатели на този клас дронове.
...
Строши-пилот 

- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
- Amazon
- Модератор
- Мнения: 14851
- Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Европейската авиационна агенция за пръв път е сертифицирала електрически самолет! Това е първото сертифицирано летящо тролейче в света: https://www.suasnews.com/2020/06/pipist ... from-easa/
Фирмата е Словенска. Браво на пичовете! Подробности за фирмата и самолета в статията.
https://www.youtube.com/watch?v=2B5G2ovCjjc
Фирмата е Словенска. Браво на пичовете! Подробности за фирмата и самолета в статията.
https://www.youtube.com/watch?v=2B5G2ovCjjc
- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7674
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Малко повече за Celera 500L (мисля, че Арчър беше постнал снимка) - революционен бизнес самолет (с опции и за военно приложение, вкл. в ролята на дрон)



https://bioreports.net/the-mysterious-a ... -fly-soon/
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... eaks-cover



https://bioreports.net/the-mysterious-a ... -fly-soon/
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... eaks-cover
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4801
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
На мен не ми стана ясно какво му е толкова чак революционното. 25 мили за галон (ако си постигнат програмата максимум) не звучи зле, но вече има леки самолети с подобни характеристики.
Строши-пилот 

- Almasy
- Редовен потребител
- Мнения: 7674
- Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
- Местоположение: Бургас
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Кат се замислии чиляк, май си прав...... 

Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.
- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 10746
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
За разхода пише 30-42 mpg, което излиза около 6 л/100 кмBruchpilot написа: ↑27 Авг 2020, 12:08На мен не ми стана ясно какво му е толкова чак революционното. 25 мили за галон (ако си постигнат програмата максимум) не звучи зле, но вече има леки самолети с подобни характеристики.
Отделно височината на полета и скоростта - около 800 км/ч круиз и 19 км макс. височина.
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов
И.Павлов
- Bruchpilot
- Редовен потребител
- Мнения: 4801
- Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
- Местоположение: Габрово
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Това пише в патента. Реалните съобщени числа са:
"It also has impressive fuel economy, achieving 18 and 25 miles per gallon, according to Otto Aviation."
"It also has impressive fuel economy, achieving 18 and 25 miles per gallon, according to Otto Aviation."
Строши-пилот 

- EddieBG
- Редовен потребител
- Мнения: 10746
- Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека Авиация
Е да де, то за това в заглавието на статията пише "потенциално революционен".Bruchpilot написа: ↑27 Авг 2020, 13:44Това пише в патента. Реалните съобщени числа са:
"It also has impressive fuel economy, achieving 18 and 25 miles per gallon, according to Otto Aviation."
Т.е. достигнат ли тези стойности, вече наистина ще е революционен.

"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов
И.Павлов
- vassiln
- Редовен потребител
- Мнения: 11754
- Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
- Status: Offline
Re: Лека aвиация
Балон на топъл въздух пада в Ню Мексико, САЩ. Загинали петима.
https://www.youtube.com/watch?v=x28SUITxRg4
Какво пък толкова има да му се развали на това чудо?
https://www.youtube.com/watch?v=x28SUITxRg4
Какво пък толкова има да му се развали на това чудо?
-
- Редовен потребител
- Мнения: 1529
- Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
- Контакт:
- Status: Offline
Re: Лека aвиация
Горелката, скъсване на плата... в случая явно се скъса и изтече въздуха. Жалко за хората.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани