Гражданска авиацияЛека aвиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Лека aвиация

Мнение от Amazon » 02 Дек 2018, 00:48

Тези двамата имат наистина големи топки, за да кацнат нощем в Чикаго летейки на малка въшка. Чесната им дори няма навигационнен комплект на Гармин, или нещо подобно. Добре, че знаеха какво правят. Аз през половината време изобщо не схванах какво мучеше диспечера

https://www.youtube.com/watch?v=vipvtaRbQho

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 3351
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от pnp5q » 05 Фев 2019, 22:47

"Преход от раболепие към злорадство - това е истинското клеймо на роба." - А.Мирер

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10746
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от EddieBG » 02 Апр 2019, 21:44

Самолет с четирима български граждани се е разбил край Скопие
Дневник написа:Малък самолет "Чесна П210Н", летящ от Охрид за София, в 16:18 часа (17:18 българско време) във вторник е изчезнал от радарите на системите за контрол на полетите в Македония. Контактът е загубен на около 26 км южно от Скопие. Два полицейски хеликоптера са издирвали изчезналата "Чесна", потвърдиха пред македонската информационна агенция МИА властите за въздушен контрол на Северна Македония, предава електронното издание на вестник "Нова Македония", цитирано от агенция "Фокус".

"В 16:18 е изгубен контакта с малкия самолет тип Чесна П210Н, който е летял от Охрид за София. Заради лошите метеорологични условия пилотът е решил да кацне в Скопие, а малко след това е поискал позволение да продължи за София", заявява директорът на УО М-НАВ Николче Тасевски. ой добави, че преди да изчезне самолета от радара, пилотът му е съобщил, че има силни турболенции.

По информация на скопското електронно издание "Република" в самолета са пътували четирима българи, предава .Самолетът е бил с германска регистрация.
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Amazon » 03 Апр 2019, 16:11

Били са семейство, пилота, жена и две деца. Доколкото се знае са излетели в лошо време. Над планините се образува локална турбуленция. И ако такъв тип турбуленция(има и много по-лоши видове) ако си в 747 ще ти разклати питието, за Чесна може да е фатално. Загуба на управление и/или ориентация, невъзможност на пилота да се фокусира върху уредите и дори структурно разрушаване на самолета. :(

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Amazon » 16 Фев 2020, 02:23

Харесвам хора, които са си надвили на масрафа!

https://www.youtube.com/watch?v=RVEHmT3H0GA&feature=emb_rel_pause

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1408
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от gabocvet » 16 Фев 2020, 08:48

На мен винаги ми е било интересно защо понякога в леката авиация използват схемата с тласкащ винт?
Примерно Пиаджо

Изображение

Какви предимства дава в сравнение със схемата с теглещ винт?

Аватар
bigdragon
Редовен потребител
Мнения: 1057
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
Местоположение: Варна
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от bigdragon » 16 Фев 2020, 10:37

Винта, освен че задвижва потока въздух, също така му придава и въртеливо движение, което води до несиметричност в обтичането на носещите плоскости с всички последици, произтичащи от това.

ПП В зората на авиацията основният недостатък на задния винт е бил, че при напускане на самолета в полет, пилота попадал директно във винта...
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това. :|
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...! :shock:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Almasy » 16 Фев 2020, 11:39

gabocvet написа:
16 Фев 2020, 08:48
.....в леката авиация и.....
Примерно Пиаджо

Изображение
Off Topic
Въпроса беше съвсем резонен, но все пак Piaggio P.180 Avanti трудно може да бъде причислен точно към леката авиация.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 2256
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от ValBo » 16 Фев 2020, 12:21

Тласкащият винт създава въздушен поток след самолета, което води до влошено управление при еднакви размери на кормилата. Частично това се решава, като се слагат кормилата след винта. Самият самолет създава свои потоци на обтичане и до винта достига въздух с различно ускорение. Съответно това намалява КПД-то на винта.
Finita la commedia

Аватар
bigdragon
Редовен потребител
Мнения: 1057
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
Местоположение: Варна
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от bigdragon » 16 Фев 2020, 12:56

ValBo написа:
16 Фев 2020, 12:21
Тласкащият винт създава въздушен поток след самолета, което води до влошено управление при еднакви размери на кормилата. Частично това се решава, като се слагат кормилата след винта. Самият самолет създава свои потоци на обтичане и до винта достига въздух с различно ускорение. Съответно това намалява КПД-то на винта.
И въпреки това някои конструктори слагат тласкащи витла, защо ли :?:
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това. :|
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...! :shock:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Bruchpilot » 16 Фев 2020, 13:00

Понякога е обосновано с оглед на специфични особености - на конструкция, на предназначение, на баланс и т.н.
Строши-пилот :mrgreen:

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 1408
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от gabocvet » 16 Фев 2020, 18:05

Изображение

Предполагам, че с поставянето на винта след вертикалните и хоризонталните кормила се постига управление като при реактивен самолет. Примерно като на горната снимка.

Изображение

Тук тази компановка се определя от това, че е хидросамолет.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Amazon » 17 Фев 2020, 04:55

При предаторите също е тласкащ. Предполагам, за да може двигателят да е по-далеч от сателитната антена и електрониките.

Аватар
bigdragon
Редовен потребител
Мнения: 1057
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:55
Местоположение: Варна
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от bigdragon » 17 Фев 2020, 10:36

Amazon написа:
17 Фев 2020, 04:55
При предаторите също е тласкащ. Предполагам, за да може двигателят да е по-далеч от сателитната антена и електрониките.
Не е само това.
Антената може да се постави навсякъде в самолета, виж АУАКС, там и антената и моторите са в средата на аероплана...
Ще се самоцитирам за да продължа:
bigdragon написа:
16 Фев 2020, 10:37
Винта, освен че задвижва потока въздух, също така му придава и въртеливо движение, което води до несиметричност в обтичането на носещите плоскости с всички последици, произтичащи от това.

ПП В зората на авиацията основният недостатък на задния винт е бил, че при напускане на самолета в полет, пилота попадал директно във винта...
Последица от несиметричното и турболентно обтичане на крилния профил е нарушената аеродинамика, водеща до по-малка ефективност на крилото с последваща по-малка продължителност на полета.
Продължителността на полета е един от основните показатели на този клас дронове.
Ефективност на крилото е причината за тази голяма източеност с малка относителна хорда на профила, при пресмятането се бележи с λ(ламбда).
Виж безмоторните самолети:
Изображение

ПП А и няма кой да се евакуира от самолета в полет. ;)
"Киев покръсти Русия. Киев ще я опее!"
Драгомир Янков
Моля, ако нещо в мен не ви харесва, не ме уведомявайте за това. :|
Постарайте се да преживеете този шок самостоятелно...! :shock:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Bruchpilot » 17 Фев 2020, 11:32

Amazon написа:
17 Фев 2020, 04:55
При предаторите също е тласкащ. Предполагам, за да може двигателят да е по-далеч от сателитната антена и електрониките.
Принципно си прав, особено що се отнася до запалването на буталните двигатели, но мисля, че там насоката е била по-скоро на баланс, полезно пространство и удобство при използване на оптиките.
bigdragon написа:
17 Фев 2020, 10:36
...
Последица от несиметричното и турболентно обтичане на крилния профил е нарушената аеродинамика, водеща до по-малка ефективност на крилото с последваща по-малка продължителност на полета.
Продължителността на полета е един от основните показатели на този клас дронове.
...
Тук, според мен, въпросът е спорен - при задно разположен двигател, движещ витло, се губи принудителното обтичане на крилете и управляващите повърхности, и по-важно пада ефективността на самото витло. Така че за твърд +/- трудно може да се говори, без конкретни много тънки сметки.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Amazon » 02 Юни 2020, 21:37

Още снимки от новият електрически самолет:

https://it.dir.bg/gallery/uspeshen-pole ... -video?i=6

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Amazon » 11 Юни 2020, 20:09

Европейската авиационна агенция за пръв път е сертифицирала електрически самолет! Това е първото сертифицирано летящо тролейче в света: https://www.suasnews.com/2020/06/pipist ... from-easa/

Фирмата е Словенска. Браво на пичовете! Подробности за фирмата и самолета в статията.

https://www.youtube.com/watch?v=2B5G2ovCjjc

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Almasy » 27 Авг 2020, 10:02

Малко повече за Celera 500L (мисля, че Арчър беше постнал снимка) - революционен бизнес самолет (с опции и за военно приложение, вкл. в ролята на дрон)

Изображение

Изображение

Изображение

https://bioreports.net/the-mysterious-a ... -fly-soon/

https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... eaks-cover
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Bruchpilot » 27 Авг 2020, 12:08

На мен не ми стана ясно какво му е толкова чак революционното. 25 мили за галон (ако си постигнат програмата максимум) не звучи зле, но вече има леки самолети с подобни характеристики.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Almasy » 27 Авг 2020, 12:57

Кат се замислии чиляк, май си прав...... :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10746
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от EddieBG » 27 Авг 2020, 13:33

Bruchpilot написа:
27 Авг 2020, 12:08
На мен не ми стана ясно какво му е толкова чак революционното. 25 мили за галон (ако си постигнат програмата максимум) не звучи зле, но вече има леки самолети с подобни характеристики.
За разхода пише 30-42 mpg, което излиза около 6 л/100 км
Отделно височината на полета и скоростта - около 800 км/ч круиз и 19 км макс. височина.
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от Bruchpilot » 27 Авг 2020, 13:44

Това пише в патента. Реалните съобщени числа са:
"It also has impressive fuel economy, achieving 18 and 25 miles per gallon, according to Otto Aviation."
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10746
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека Авиация

Мнение от EddieBG » 27 Авг 2020, 13:51

Bruchpilot написа:
27 Авг 2020, 13:44
Това пише в патента. Реалните съобщени числа са:
"It also has impressive fuel economy, achieving 18 and 25 miles per gallon, according to Otto Aviation."
Е да де, то за това в заглавието на статията пише "потенциално революционен".
Т.е. достигнат ли тези стойности, вече наистина ще е революционен. :)
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 11754
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Status: Offline

Re: Лека aвиация

Мнение от vassiln » 27 Юни 2021, 20:19

Балон на топъл въздух пада в Ню Мексико, САЩ. Загинали петима.
https://www.youtube.com/watch?v=x28SUITxRg4

Какво пък толкова има да му се развали на това чудо?

Flancer
Редовен потребител
Мнения: 1529
Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
Контакт:
Status: Offline

Re: Лека aвиация

Мнение от Flancer » 28 Юни 2021, 11:19

Горелката, скъсване на плата... в случая явно се скъса и изтече въздуха. Жалко за хората.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани