След MH (Malaysian), QF (Qantas) e втората АК, която открито мрънка за забавянето на доставките от страна на Airbus.
Вярно, че иде реч за месеци, но това малко или много обърква плановете на превозвача, особено що се касае до прословутия project Sunrise.
Засега Airbus се справя със сроковете за поръчаните 321LR – те са обаче за изцяло притежаваната нискотарифна субдивизията JQ (jetStar), с база Мелбърн.
Първият 321XLR (те са вече за самата QF) също ще бъде доставен на навреме – през Април.
Но до началото Юни 2026 трябваше да бъдат доставени 9 х 321XLR, докато Airbus сега призна, че ще бъдат 7.
Това принуди QF да удължи лизинга на двата 333 взетите от AY (Finnair).
Преминаването от 717 към 220 в региналната субдивизия QantasLink също не е съвсем гладко. Двата самолета нямат нищо общо и планирането време за обучение на екипажите очевидно е недостатъчно, а тези, които са пред пенсия мрънкат и въобще не искат да се учат - било голяма хамалогия.....

Техническия персонал също, тъй като досега изобщо не са обслужвали PW1500G. За последното обаче Airbus и PW определено нямат вина.
Графика на доставки на 35К в конфигурация 6F52J40W140Y, които заедно с 35L се явяват гръбнака на project Sunrise, също търпи промяна – през Q1 тази година ще бъде доставен само един (а до тогава трябваше да вече предадени три). 35К в стандартна конфигурация (без F класа изобщо и акцент на Y класата) уж ще бъдат доставени навреме, но те нямат отношение към project Sunrise.
Междувременно QF инсталира Wi-Fi на всички свои 388, 322 и 333 и 738, а на 789 това ще бъде направено през тази година.
СА (air China) обяви, че ще е launch customer на широкофюзеляжния С929.
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -48327260/
Последното в края на краищата не би трябвало да е изненада. По-странното е, че китайците рискуват директно с националния си превозвач, докато в случаите с С909 (бивш ARJ-21) и С919 "изпитателния" период беше с по-второстепенни АК.
Но сравнително гладката експлоатация (поне за момента) на С919 явно е понапомпала самочувствието на жълтурковците.
Най-странното обаче е, че китайците все още не са обявили моторизацията.
Въпреки напредъка на собствените си разработки, те признаха, че още не е дошло времето С919 да бъде моторизиран с местния CJ-1000 и за сега модела ще разчита изцяло на CFM Leap.
Но вече обявиха следващата стъпка - CJ-2000
https://www.youtube.com/watch?v=ycuduKKZs5Q
който се явява дериват на CJ-1000, но със по-голяма мощност (350 kN). Явно двата двигателя ще се разработват едновременно, като втория е предназначен за С929.
Предполага се, че за база е взета технологията на Trent (RR), като надграждането е вече изцяло китайско.
Големия въпрос е, доколко ще бъде готов все още съвсем суровия (по думите на самите китайци) двигател, когато самия самолет е готов.
Ако за EIS се вземе спомената на някои места 2035-та, възможно е да е и така.
Или поне китайците се надяват, което се връзва с отказа им да обявят моторизация (поне за момента, но този момент в интерес на истината продължи доста дълго време).
767 смело може да се нарече безмъртен.
Гражданските варианти на машината (762, 763 и ултраредкия 764) отдавна се смятат за Баба Яга и са на доизживяване (където все още ги има).
Но КС-46 (цистерните, дериват на 767) и 767-300F продължават да се произвеждат.
За 2025-та Boeing ще достави следните нови машини, немалка част от тях карго:
L/N 1345 C/N 67977 B767-300F N388UP UNITED PARCEL SERVICE (VR316)
L/N 1346 C/N xxxxx B767-2C 23-46109 USAF KC-46A (VH109), Lot 8 #11/15, tail 36109
L/N 1347 C/N 67540 B767-300F N253FE FEDEX (VT696)
L/N 1348 C/N xxxxx B767-2C 23-46110 USAF KC-46A (VH110), Lot 8 #12/15, tail 36110
L/N 1349 C/N 67978 B767-300F N389UP UNITED PARCEL SERVICE (VR317)
L/N 1350 ISRAELI AF (VH421), Lot 8, #13/15 ??
L/N 1351 FEDEX VT697
L/N 1352 USAF VH111
L/N 1353 FEDEX VT698
L/N 1354 USAF VH112
L/N 1355 C/N 67979 B767-300F N390UP UNITED PARCEL SERVICE (VR318)
L/N 1356 FEDEX VT699
L/N 1357 USAF VH113
L/N 1358 C/N 67980 B767-300F N910UP UNITED PARCEL SERVICE (VR319)
L/N 1359 USAF VH114
L/N 1360 FEDEX VT700
L/N 1361 ISRAELI AF VH422
L/N 1362 UPS VR320
L/N 1363 USAF VH115
L/N 1364 FEDEX VT701
L/N 1365 USAF VH116
L/N 1366 UPS VR321
L/N 1367 USAF VH117
L/N 1368 FEDEX VT702
L/N 1369 UPS VR322
L/N 1370 USAF VH118
L/N 1371 FEDEX VT703
L/N 1372 USAF VH119
L/N 1373 UPS VR323
L/N 1374 UPS VR324
L/N 1375 UPS VR325
L/N 1376 USAF VH120
L/N 1377 FEDEX VT704
L/N 1378 USAF VH121
L/N 1379 FEDEX VT705
L/N 1380 USAF VH122
L/N 1381 UPS VR326
L/N 1382 USAF VH123
L/N 1383 UPS VR327 (Target rollout is January 2026)
И на всичко отгоре има 8 нови поръчки (за карго машини).
Разбира се, не трябва да се забравя, че живот на платформата даде основно поръчката на Пентагона (КС-46 предназначени за USAF) - Boeing едва ли щеше да запази линията, ако разчиташе на поръчки единствено от карго превозвачи.
