Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 49454
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Dinain » 30 Дек 2024, 00:29

Sasel написа:
29 Дек 2024, 20:23
Dinain написа:
29 Дек 2024, 19:44
President Aliyev: “First, Russia must apologize to Azerbaijan. Second, it must admit its guilt. Third, it must punish the culprits, hold them criminally responsible, and pay compensation to the Azerbaijani state as well as to the affected passengers and crew members. These are our conditions. The first condition was met yesterday, and I am hopeful that the remaining conditions will also be fulfilled.”
https://president.az/az/articles/view/67806

Интервю с Алиев, изброява условията си към Русия.
Еми нормално, ти какво очакваше, обявяване на война.
Празният ти коментар издава огорчението ти.
Нищо не съм "очаквал аз", че да се опитваш да ме намесваш по толкова нелеп начин. Колкото до условията, да, нормални са - същото изисква Украйна, Холандия и целия цивилизован свят и относно MH17, но по някаква мистериозна причина Путин се ослушва вече 10 години. :roll:

Сега ще трябва двойно да се ослушва.
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Sasel
Редовен потребител
Мнения: 1102
Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sasel » 30 Дек 2024, 11:26

Dinain написа:
30 Дек 2024, 00:29
Sasel написа:
29 Дек 2024, 20:23
Dinain написа:
29 Дек 2024, 19:44

https://president.az/az/articles/view/67806

Интервю с Алиев, изброява условията си към Русия.
Еми нормално, ти какво очакваше, обявяване на война.
Празният ти коментар издава огорчението ти.
Нищо не съм "очаквал аз", че да се опитваш да ме намесваш по толкова нелеп начин. Колкото до условията, да, нормални са - същото изисква Украйна, Холандия и целия цивилизован свят и относно MH17, но по някаква мистериозна причина Путин се ослушва вече 10 години. :roll:

Сега ще трябва двойно да се ослушва.
Турция плати за сваления Су-24, Иран плати за сваления украински самолет, Алиев плати за сваления Ми-24 и Путин ще си плати и далаверата ще си върви. Азерите в момента от всякъде ги натискат за газ, а те нямат този капацитет. .........Трудна ти е за разбиране голямата политика. ;)
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 49454
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Dinain » 30 Дек 2024, 12:29

Нещо каза ли, или пускаш на запис? :mrgreen:
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Sasel
Редовен потребител
Мнения: 1102
Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sasel » 30 Дек 2024, 12:50

Dinain написа:
30 Дек 2024, 12:29
Нещо каза ли, или пускаш на запис? :mrgreen:
Казах само, че както Индия се превърна в износител на нефто продукти, така и Азербайджан ще продава повече газ отколкото произвежда. Самолети ще си падат, балъци ще си гинат, а далаверата ще си върви. Мислиш ли че "демократ" като Алиев ще си разваля рахатлъка. А ти доказа, че материята ти е трудна. :mrgreen:
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 49454
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Dinain » 30 Дек 2024, 12:54

Sasel написа:
30 Дек 2024, 12:50
Dinain написа:
30 Дек 2024, 12:29
Нещо каза ли, или пускаш на запис? :mrgreen:
Казах само, че както Индия се превърна в износител на нефто продукти, така и Азербайджан ще продава повече газ отколкото произвежда. Самолети ще си падат, балъци ще си гинат, а далаверата ще си върви. Мислиш ли че "демократ" като Алиев ще си разваля рахатлъка. А ти доказа, че материята ти е трудна. :mrgreen:
Изображение

...
Израильская авиакомпания El Al приостановила полеты в Москву до конца марта
Помимо El Al решение о приостановке рейсов в российские города приняли Flydubai, Qazaq Air и непосредственно Azerbaijan Airlines. Президент Азербайджана Ильхам Алиев накануне заявил, что самолет Azerbaijan Airlines потерпел крушение «вследствие обстрела с земли», а также выразил сожаление в связи с тем, что российская сторона хотела «замять вопрос» о причинах крушения.
https://www.kommersant.ru/doc/7420361

Няма ли най-сетне да ги зададеш тия въпроси, дето ги имало? :P
“Обережно, падає бімба! 💣

Сбърках!
Т-72, 24.02.22

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Яну 2025, 10:46

Sasel написа:
29 Дек 2024, 09:03
Катастрофа в РЮК. Май само двама от 181 са оцелели. :(
Превозвач – 7С (Jeju Air)
Регистрация - HL8088
Полет - 7C2216
Маршрут – BKKMWX

Изображение

Машина – 738 (Boeing 737-800AS), 15-годишна, закупена като нова от FR и регистрирана като EI-EFR

Изображение

Изображение

Пасажери – 181 (загинали всички)
Екипаж – 6 (4 загинали, 2 оцелели)
Катастрофата е най-смъртоносната за 2024-та и втората най-смъртоносна за южнокорейска АК, след полет KE801 по маршрута GMPGUM

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

- два дни преди катастрофата HL8088 е обявил MAYDAY и е поискал аварийно кацане на летище ICN, според АК по медицински показания относно пасажер

Изображение

- нискотарифната 7С e глобена от КАС (южнокорейските авиационни власти, аналог на FAA и EASA) през 2021-ва с $1.5 милиона за прикриване (недокладване) на инцидент (заораване на опашката в земята) със HL8088

- болшинството от пасажерите са клиенти на туристически оператор, организирал коледна 3-дневна екскурзия до BKK

- противно на интрепретацията на някои медии, в ГА 2800 метра писта изобщо не се смята за къса, самолета обаче опира в нея почти по средата и

- MAYDAY e обявен по-малко от 2 минути преди катастрофата

- slats / flaps (освен landing gear) категорично не са били в позиция за кацане, което съвсем логично означава прекалено висока скорост. Дори при загуба на хидравлика slats / flaps имат алтеративен (резервен) начин за активиране, а landing gear могат да се спуснат ръчно (гравитационно). Освен това удара с птици изкарва извън строя двигател номер 2, докато хидравликата е свързана с двигател номер 1

- скоростта с която самолета опира пистата е приблизително равна на V1

- кацане във водата вероятно не било с толкова фатални последици

- RAT не е бил активиран

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Sasel
Редовен потребител
Мнения: 1102
Регистриран на: 11 Юли 2021, 13:03
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sasel » 03 Яну 2025, 11:00

Almasy написа:
03 Яну 2025, 10:46
Sasel написа:
29 Дек 2024, 09:03
Катастрофа в РЮК. Май само двама от 181 са оцелели. :(
Превозвач – 7С (Jeju Air)
Регистрация - HL8088
Полет - 7C2216
Маршрут – BKKMWX

Изображение

Машина – 738 (Boeing 737-800AS), 15-годишна, закупена като нова от FR и регистрирана като EI-EFR

Изображение

Пасажери – 181 (загинали всички)
Екипаж – 6 (4 загинали, 2 оцелели)
Катастрофата е най-смъртоносната за 2024-та и втората най-смъртоносна за южнокорейска АК, след полет KE801 по маршрута GMPGUM

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

- два дни преди катастрофата HL8088 е обявил MAYDAY и е поискал аварийно кацане на летище ICN, според АК по медицински показания относно пасажер

Изображение

- нискотарифната 7С e глобена от КАС (южнокорейските авиационни власти, аналог на FAA и EASA) през 2021-ва с $1.5 милиона за прикриване (недокладване) на инцидент (заораване на опашката в земята) със HL8088

- болшинството от пасажерите са клиенти на туристически оператор, организирал коледна 3-дневна екскурзия до BKK

- противно на интрепретацията на някои медии, в ГА 2800 метра писта изобщо не се смята за къса, самолета обаче опира в нея почти по средата и

- MAYDAY e обявен по-малко от 2 минути преди катастрофата

- slats / flaps (освен landing gear) категорично не са били в позиция за кацане, което съвсем логично означава прекалено висока скорост. Дори при загуба на хидравлика slats / flaps имат алтеративен (резервен) начин за активиране, а landing gear могат да се спуснат ръчно (гравитационно). Освен това удара с птици изкарва извън строя двигател номер 2, докато хидравликата е свързана с двигател номер 1

- скоростта с която самолета опира пистата е приблизително равна на V1

- кацане във водата вероятно не било с толкова фатални последици

- RAT не е бил активиран

Изображение
Да разбирам ли, че и екипажа има вина? И все пак според мен тия бетони не им е там мястото.
Dinain към rki: Спри се, бе човек. Побърка се...
"нормално беше да има някакво кръвопускане" Dinain за кланетата на цивилни алауити.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 03 Яну 2025, 11:14

Sasel написа:
03 Яну 2025, 11:00
Да разбирам ли, че и екипажа има вина? И все пак според мен тия бетони не им е там мястото.
Няма как да се изкажа категорично по въпроса, но има такива догадки.
Стреса е бил голям в последните минути, но конфигурирането на slats / flaps в положение за кацане се смята за АБВ на пилотирането - невъзможно е удържането на почти 100-тонна машина без тях - V1 е в края на краищата скоростта дефинирана като '"go/no go" при излитане. Пък и няма данни за загуба на хидравлика (въпреки, че и това не би трябвало да е причина - както се спомена, те имат алтернативно ел.задвижване).
Що се отнася до бетоните, доколкото разбрах били зарад некфа си там антена и във връзка с предстоящо удължаване на пистата с още 300 метра предстояло да бъдат махнати. Ся, дали е трябвало да бъдат позиционирани така - баш в края на сегашната, е отделен въпрос......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Яну 2025, 18:34

Изображение
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 7 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Яну 2025, 10:53

С две изречения:

- за 2024-та Airbus e aкумулирал 623 нетни (твърди) поръчки за A321neo

Изображение

- сериозна подкрепа за все още несертифицирания MAX10 дойде от Турция – нискотарифната Pegasus направи 100 твърди поръчки плюс 100 опции. Флотилията на превозвача се състои само от 321 с максимална гъстота на креслата. 7М1 e с подобни размери (той е и най-големия вариант на сериата MAX), но с по-малък рейндж (нещо което изобщо не бърка Pegasus – те не летят на дълги разстояния). Конфигурацията на двата модела ще бъде една и съща (максимална гъстота), което практически означава, че Pegasus ще е една от АК със най-ниско CASM (разход на кресло).

Изображение

- най-пунктуалните (излитащи/кацащи по разписание) AK за 2024-та според Associated Press са:

1. AM (Aeromexico)
2. SV (Saudia)
3. DL (Delta)

- въпреки, че дадена под съд за $841 милиона (https://www.reuters.com/business/aerosp ... 024-03-28/) „възродената” MX (Mexicana) анонсира закупуването на 20 самолета от серията Е2 – 10 х E190 и 10 х E195 с първа доставка Q2 2025 (последното не е за чудене, клиентелата чак не се е изпотрепала за Е2 серията и за разлика от 220, за които се чака поне 3-4 години, са налични слотове за доставка с ранна дата). Въпросителните около МХ (наричана от мексисанците "играчката на президента") са все още много – още със стартирането си тази година тя успя да натрупа за 9 месеца $46 милона загуби (https://www.infobae.com/mexico/2024/12/ ... eraciones/), които естествено бяха платени от данъкоплатеца, освен това АК анулира половината от обявените предварително дестинации (https://mexiconewsdaily.com/politics/ne ... era-recap/), но поне беше презентирана много по адекватна ливерия от първоначалната

Изображение

- QR (Qatar Airways) е първата АК, завърнала се на летище DAM (Дамаск). Останалите превозвачи, вкл. ТК за момента за предпазливи и не са обявили планове за рестарт на полетите, въпреки отдавна откритото въздушно пространство. Междувременно RB (Syrian Air) възобнови вътрешните полети от столицата до Алепо.

- COMAC вече активно презентира продукцията си и в чужбина (https://www.aerotime.aero/articles/coma ... r-c919/amp). Вероятността за продажби обаче без FAA/EASA сертификация е малка – това обяснява бързането на китайците, които се надяват да получат EASA сертификат до края на годината (С919).

Изображение

- Междувременно „конкурента му” МС-21 едва ли ще постигне EIS 2025-2026, както последно е обявено. Иде реч за русифицирания вариант 310, който „напълня” с 3,5 тона, след като руснаците минаха на „родни” композити. Каквито и фокуси да опитаха в мацквата, няма как за година-две-пет да измъдрят нови технологии за отслабване, затова се взе мъдрото решение фюзеляжа да бъде скъсен, та някак си самолета да се смести в „нормата”. Това разбира се обръща наопаки и вместимост, и характеристики, но повелята на кремъл е ясна (и непреклонна) – колкото се може по-скоро EIS, майната и на конкурентноспособността.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Яну 2025, 15:20

1. SOFIST SUN MAR02 21.40/00.15+ TK1030 739
2. ISTMRU MON MAR03 02.15/17.30 TK176 333
3. MRURUN WED MAR05 12.15/13.00 UU105 223
4. RUNMRU SUN MAR09 16.00/16.45 UU128 77W
5. MRUIST MON MAR17 20.35/05.55+ TK177 333
6. ISTSOF TUE MAR18 08.35/08.55 TK1027 321


SOF – Враждебна, София, България
IST - Arnavutköy, Истанбул, Турция
MRU - Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport, остров Мавриций (Mauritus)
RUN - Roland Garros Airport, Сен Дениз, Риюниън (La Réunion)

Хвърчила:

ТК – Turkish Airlines

Изображение

Изображение

Изображение

UU – Air Austral

Изображение

Изображение

Време ми беше и аз да се сефтосам на 223 (на другите съм летял и то много пъти).

Изображение

Изображение

Изображение

Мое намеря на пясъка някой артефакт от MH370……. :mrgreen:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 08 Яну 2025, 17:25

Almasy написа:
08 Яну 2025, 15:20
Мое намеря на пясъка някой артефакт от MH370……. :mrgreen:
Баси колко добре си разнообразяваш зимата - с истински тропически остров - и то голЕм! А при мен онзи ден беше -17 С на обяд и ме зашибаха с нов проект! :D Жалко, че заради проблема с летенето, ще ги гледам тези острови само на картинка. :(

miau
Редовен потребител
Мнения: 567
Регистриран на: 16 Фев 2017, 00:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от miau » 08 Яну 2025, 20:15

Amazon написа:
08 Яну 2025, 17:25
Almasy написа:
08 Яну 2025, 15:20
Мое намеря на пясъка някой артефакт от MH370……. :mrgreen:
Баси колко добре си разнообразяваш зимата - с истински тропически остров - и то голЕм! А при мен онзи ден беше -17 С на обяд и ме зашибаха с нов проект!
На мен ми се иска тук да е -17 и всичко да е бяло. Днес, отворих всички прозорци, че навън беше направо пролет. От години е е яд, че децата ми така и няма да разберат какво е истинска зима докато си дете. Не да те водят мама и тате на планина, за да видиш сняг, а като се събудиш сутрин и погледнеш през прозореца да е една белота чак до където погледа ти стига.
All those... moments will be lost... in time,... like tears... in rain.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 09 Яну 2025, 16:44

miau написа:
08 Яну 2025, 20:15
На мен ми се иска тук да е -17 и всичко да е бяло.
Off Topic
Внимавай какво си пожелаваш. Тази сутрин в 5 спря и тока - при мен и вода и отопление зависят от него. Питай в тоя студ и тъмница как се сипва бензин и се дърпа кордата на генератора - по 20 пъти на всеки половин час, извади ми се рамото докато осъзная, че горивната линия не е отворена. :oops: :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Яну 2025, 10:58

miau написа:
08 Яну 2025, 20:15
На мен ми се иска тук да е -17 и всичко да е бяло.
Off Topic
Имаш го (снега) :)
Щом в Бургас се задържа почти 24 часа, което не се е случвало от години, начи из страната би трябвало навсякъде да е снежно бяло....
А пропо - Арчър трее черпи - АА е превърнала поръчката си в твърда :)

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Яну 2025, 12:25

Задават се лоши времена - стартира практика, някои АК да изискват плащане и за carry-on багажа, което досега се считаше за кощунство..... :|

https://www.executivetraveller.com/news ... on-luggage

"Брилятната" (за счетоводителите на АК, не и за пасажерите) идея вече се внедрява в прощъпулниците

Изображение

и

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Яну 2025, 16:34

Най-дългите полети за 2024-та:

1. SQ JFKSIN 15332 km 359
2. SQ EWRSIN 15329 km 359
3. QR AKLDOH 14526 km 35K
4. QF PERLHR 14449 km 789
5. QF DFWMEL 14468 km 789
6. QF CDGPER 14265 km 789
7. NZ AKLJFK 14209 km 789
8. EK AKLDXB 14193 km 388
9. CZ SZXMEX 14124 km 359
10. SQ LAXSIN 11496 km 359

SQ (Singapore Airlines)
QR (Qatar Airways)
QF (Qantas)
NZ (Air New Zeeland)
EK (Emirates)
CZ (China Southern)

Изображение

Хвърчила:

Airbus A350-900
Range: Up to 18,000km
Engine: Rolls-Royce Trent XWB
Capacity: 300-350

Airbus A350-1000
Range: Up to 16,100km
Engine: Rolls-Royce Trent XWB
Capacity: 350-410

Boeing 787-9
Range: Up to 15,400km
Engine: Rolls-Royce Trent 1000
Capacity: 296

Airbus A380-800
Range: Up to 15,700km
Engine: Rolls-Royce Trent 900 или Engine Alliance GP7000
Capacity: 500 +

Тези рекорди ще бъдат подобрени през настоящата 2025-та, когато QF трябва да получи своя първи 35L и започне полети по програмата Sunrise с първи маршрут SYDJFK, като полета ще трае над 20 часа (настоящият рекорд е 18 часа и 35 минути)

Изображение
Последна промяна 3 на Almasy, променена общо 16 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 15 Яну 2025, 16:59

Almasy написа:
15 Яну 2025, 16:34
Тези рекорди ще бъдат подобрени през настоящата 2025-та, когато SQ трябва да получи своя първи 35L и започне полети по програмата Sunrise с първи маршрут SYDJFK, като полета ще трае над 20 часа (настоящият рекорд е 18 часа и 35 минути)
Два малко глупави въпроса:

1. Това не е ли доста натоварващо за двигателите? За планера ясно, че това е по-добрия вариант - по малко цикли на херметизация и по-малко кацания = по-дълъг живот на самолета.

2. Този самолет, ще гори гориво, за да носи гориво - тонове с гориво. Това няма ли драстично да се отрази на икономичността/разхода за миля?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 15 Яну 2025, 18:16

Amazon написа:
15 Яну 2025, 16:59
Almasy написа:
15 Яну 2025, 16:34
Тези рекорди ще бъдат подобрени през настоящата 2025-та, когато SQ трябва да получи своя първи 35L и започне полети по програмата Sunrise с първи маршрут SYDJFK, като полета ще трае над 20 часа (настоящият рекорд е 18 часа и 35 минути)
Два малко глупави въпроса:

1. Това не е ли доста натоварващо за двигателите? За планера ясно, че това е по-добрия вариант - по малко цикли на херметизация и по-малко кацания = по-дълъг живот на самолета.

2. Този самолет, ще гори гориво, за да носи гориво - тонове с гориво. Това няма ли драстично да се отрази на икономичността/разхода за миля?
Понеже е малко техническо ще хвърля моите пет с'тинки по въпроса:
За двигателя винаги е най добре да работи на установен режим без промени - няма температурен и мехничен стрес, промени в наляганията на масла, горива и промени в напрежението върху лагери разни и прочее.
За икономичността - най-големият разход е да ги вдигнеш до височина, от там нататък загубите падат пропорционално. Колкото по-малко пъти ги вдигаш, толкова по-добре. И толкова се приближаваш до идеалния полет - само крейсерски, на височина. Естествено имаш пасив от това, че все пак повечето гориво ти носи по-голямо съпротивление и по-малка скорост, но колкото по-дълго летиш, толкова повече го намаляваш.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Яну 2025, 11:21

След MH (Malaysian), QF (Qantas) e втората АК, която открито мрънка за забавянето на доставките от страна на Airbus.
Вярно, че иде реч за месеци, но това малко или много обърква плановете на превозвача, особено що се касае до прословутия project Sunrise.

Изображение

Засега Airbus се справя със сроковете за поръчаните 321LR – те са обаче за изцяло притежаваната нискотарифна субдивизията JQ (jetStar), с база Мелбърн.
Първият 321XLR (те са вече за самата QF) също ще бъде доставен на навреме – през Април.

Изображение

Но до началото Юни 2026 трябваше да бъдат доставени 9 х 321XLR, докато Airbus сега призна, че ще бъдат 7.
Това принуди QF да удължи лизинга на двата 333 взетите от AY (Finnair).

Преминаването от 717 към 220 в региналната субдивизия QantasLink също не е съвсем гладко. Двата самолета нямат нищо общо и планирането време за обучение на екипажите очевидно е недостатъчно, а тези, които са пред пенсия мрънкат и въобще не искат да се учат - било голяма хамалогия..... :lol: Техническия персонал също, тъй като досега изобщо не са обслужвали PW1500G. За последното обаче Airbus и PW определено нямат вина.

Графика на доставки на 35К в конфигурация 6F52J40W140Y, които заедно с 35L се явяват гръбнака на project Sunrise, също търпи промяна – през Q1 тази година ще бъде доставен само един (а до тогава трябваше да вече предадени три). 35К в стандартна конфигурация (без F класа изобщо и акцент на Y класата) уж ще бъдат доставени навреме, но те нямат отношение към project Sunrise.

Междувременно QF инсталира Wi-Fi на всички свои 388, 322 и 333 и 738, а на 789 това ще бъде направено през тази година.



СА (air China) обяви, че ще е launch customer на широкофюзеляжния С929.

https://www.marketscreener.com/quote/st ... -48327260/

Последното в края на краищата не би трябвало да е изненада. По-странното е, че китайците рискуват директно с националния си превозвач, докато в случаите с С909 (бивш ARJ-21) и С919 "изпитателния" период беше с по-второстепенни АК.
Но сравнително гладката експлоатация (поне за момента) на С919 явно е понапомпала самочувствието на жълтурковците.

Най-странното обаче е, че китайците все още не са обявили моторизацията.

Въпреки напредъка на собствените си разработки, те признаха, че още не е дошло времето С919 да бъде моторизиран с местния CJ-1000 и за сега модела ще разчита изцяло на CFM Leap.

Но вече обявиха следващата стъпка - CJ-2000

https://www.youtube.com/watch?v=ycuduKKZs5Q

който се явява дериват на CJ-1000, но със по-голяма мощност (350 kN). Явно двата двигателя ще се разработват едновременно, като втория е предназначен за С929.

Предполага се, че за база е взета технологията на Trent (RR), като надграждането е вече изцяло китайско.

Големия въпрос е, доколко ще бъде готов все още съвсем суровия (по думите на самите китайци) двигател, когато самия самолет е готов.
Ако за EIS се вземе спомената на някои места 2035-та, възможно е да е и така.
Или поне китайците се надяват, което се връзва с отказа им да обявят моторизация (поне за момента, но този момент в интерес на истината продължи доста дълго време).



767 смело може да се нарече безмъртен.
Гражданските варианти на машината (762, 763 и ултраредкия 764) отдавна се смятат за Баба Яга и са на доизживяване (където все още ги има).
Но КС-46 (цистерните, дериват на 767) и 767-300F продължават да се произвеждат.
За 2025-та Boeing ще достави следните нови машини, немалка част от тях карго:

L/N 1345 C/N 67977 B767-300F N388UP UNITED PARCEL SERVICE (VR316)
L/N 1346 C/N xxxxx B767-2C 23-46109 USAF KC-46A (VH109), Lot 8 #11/15, tail 36109
L/N 1347 C/N 67540 B767-300F N253FE FEDEX (VT696)
L/N 1348 C/N xxxxx B767-2C 23-46110 USAF KC-46A (VH110), Lot 8 #12/15, tail 36110
L/N 1349 C/N 67978 B767-300F N389UP UNITED PARCEL SERVICE (VR317)
L/N 1350 ISRAELI AF (VH421), Lot 8, #13/15 ??
L/N 1351 FEDEX VT697
L/N 1352 USAF VH111
L/N 1353 FEDEX VT698
L/N 1354 USAF VH112
L/N 1355 C/N 67979 B767-300F N390UP UNITED PARCEL SERVICE (VR318)
L/N 1356 FEDEX VT699
L/N 1357 USAF VH113
L/N 1358 C/N 67980 B767-300F N910UP UNITED PARCEL SERVICE (VR319)
L/N 1359 USAF VH114
L/N 1360 FEDEX VT700
L/N 1361 ISRAELI AF VH422
L/N 1362 UPS VR320
L/N 1363 USAF VH115
L/N 1364 FEDEX VT701
L/N 1365 USAF VH116
L/N 1366 UPS VR321
L/N 1367 USAF VH117
L/N 1368 FEDEX VT702
L/N 1369 UPS VR322
L/N 1370 USAF VH118
L/N 1371 FEDEX VT703
L/N 1372 USAF VH119
L/N 1373 UPS VR323
L/N 1374 UPS VR324
L/N 1375 UPS VR325
L/N 1376 USAF VH120
L/N 1377 FEDEX VT704
L/N 1378 USAF VH121
L/N 1379 FEDEX VT705
L/N 1380 USAF VH122
L/N 1381 UPS VR326
L/N 1382 USAF VH123
L/N 1383 UPS VR327 (Target rollout is January 2026)

Изображение

И на всичко отгоре има 8 нови поръчки (за карго машини).

Разбира се, не трябва да се забравя, че живот на платформата даде основно поръчката на Пентагона (КС-46 предназначени за USAF) - Boeing едва ли щеше да запази линията, ако разчиташе на поръчки единствено от карго превозвачи.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2025, 16:37

LH & KE - ренесанс на 388, плановете за пенсиониране окончателно са изоставени, ще бъдат във флотилиите минимум до 2030-та, а вероятно и след това.

Изображение

Изображение

В случая причината не е само забавянето на доставките на 779 - все пак те ще започнат 2026-та (след третото закъснение).
LH CEO заяви, че превозвача е направил ревизия на стратегията си и взетото решение за ранно пенсиониране е било грешка. Тази година ще стартира планово освежаване на интериора и монтирането на новия премиум продукт, наречен Allegris, който се инсталира стандартно на всички 359. Обявена беше и нова дестинация по която ще лети машината - DEN (Денвър).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8377
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 24 Яну 2025, 18:02

От Ербъс са обмисляли рестартиране на производството на А380

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 14851
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 24 Яну 2025, 18:55

Archer написа:
24 Яну 2025, 18:02
От Ербъс са обмисляли рестартиране на производството на А380
Това ще е логистичен кошмар и ще струва огромни суми. Спомням си, когато японците искаха рестартиране на F-22, който се произвежда от една фирма с основно произвеждани от нея части - прогнозите бяха за огромно оскъпяване в сравнение със серийните варианти. И това, ако не греша при консервирана линия за сглобяване. На края се отказаха(или Конгреса ги отряза, не помня) и сключиха консорциума с европейците за нова разработка.

А при А380 имаме самолет, който се е произвеждал от стотици подизпълнители, на два континента и дори серийните струваха по половин милиард долара. Аз не знам дали RR произвежда още двигателите (вероятно за замяна?), а те са уникални за самолета. Не вярвам Еърбъс да си го причинят това.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Яну 2025, 19:43

Amazon написа:
24 Яну 2025, 18:55
Не вярвам Еърбъс да си го причинят това.
Така е - няма да стане.
Те дори се отказаха от варианта А350-8000, който трябваше да е идентичен по размери с 779 - оставиха нишата изцяло на Boeing.
Решиха, че от 359/35К/35L, а сега вече и 35F печелят достатъчно добре и не им трябва таралеж в гащите.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8377
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 24 Яну 2025, 21:04

Това ще е логистичен кошмар и ще струва огромни суми.
Трудно да невъзможно не сравнението с Ф-22 е неревантно става въпрос за тотално различни самолети единственото обюо между тях е, че и двате летят.
Решиха, че от 359/35К/35L, а сега вече и 35F печелят достатъчно добре и не им трябва таралеж в гащите.
The head of Airbus' civil aircraft division does not completely rule out the possibility of A380 production returning.
таралеж таралеж ама ако прави пари


The Lufthansa A380 is returning to the skies.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани