Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 10746
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 14 Мар 2025, 10:53

https://www.youtube.com/watch?v=334y3Zut5ec

American Airlines plane catches fire at Denver International Airport
"Должен высказать свой печальный взгляд на русского человека - он имеет такую слабую мозговую систему, что не способен воспринимать действительность как таковую."
И.Павлов

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Мар 2025, 07:36

AF/KL купува 35F.
Засега 6х.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Мар 2025, 06:35

BT (airBaltic) - взели сме твърдо решение за възобновяване на полетите до Киев моментално щом бъде вдигната забраната за граждански полети над украинска територия. Представители на авикомпанията вече са в Киев, за предварителни разговори и уточняване на слотовете.

Изображение

Междувременно ВТ откри полети RIXRZЕ (Рига-Ржешов).
Полският град е на 440 км от украинската граница и до там може да се стигне с автобуси или влак.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Мар 2025, 06:57

ТК (Търкиш) изпълни анонса си от миналата година - от 5-ти Декември стартира полети ISTSYD (Истанбул-Сидни).
Машината е 359, с междинно кацане в KUL (Куала Лумпур).

Изображение

С последното ТК циментира статута си на световен играч и задълбочава конкурентната схватка с ME3 (голямата близкоизточна тройка), а именно EK, EY и QR, които владееха над 90% от пазара Европа-Австралия (през DXB, AUX и DOH).
Останалите 10% се владееха от азиатски превозвачи като SQ (Sigapore) и TG (Thai).

Без съмнение, ТК ще отхапе много сериозно парче от пая на МЕ3 - в случая няма да има изобщо смяна на машината, а самолета ще има само 45 мин. престой в КUL.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 3351
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 17 Мар 2025, 17:10

"Преход от раболепие към злорадство - това е истинското клеймо на роба." - А.Мирер

bottary
Редовен потребител
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Яну 2019, 09:30
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от bottary » 17 Мар 2025, 17:13

Само на мен ли ми се струва, че двигатели горят и малко мазут освен керосина? :D

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 4801
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 17 Мар 2025, 20:05

Православните руссссссссссссски двигатлели пушат! Всичко друго е западна lgbt пропаганда! :mrgreen:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Мар 2025, 15:24

Поредната катастрофа с турбопроп:

Изображение

Изображение

Машината е Jetstream 32, регистрация HR-AYW

Изображение

Превозвач - Aerolínea Lanhsa (Хондурас).

Полет - LNH018

Самолета пада в Карибско море буквално секунди слез излитането си от Roatan International Airport (RTB), като дестинацията в случая е La Ceiba Goloson International Airport (LCE)

12 жертви, 5 оцелели, като последното най-вероятно се дължи на почти на липсата на височина в момента на падането. 1 пасажер липсва, вероятно мъртъв (все още не е обявен официално за такъв) и отнесен от океана.

HR-AYW е първоначално доставен на Trans World Express (TWE), регионална субдивизия на вече заупокойната Trans World Airlines (TWA) през 1990-та. Aerolínea Lanhsa придобива самолета през 2017.

Това е втори инцидент с Jetstream 32 този месец, след като в началото му самолет на SAETA катастрофира в Перу (overrun).

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Мар 2025, 16:51

Airbus 2025 твърди поръчки (WB only):

Lufthansa – 5 x 35K
Необявен купувач – 6 х 359
Starlux - 5 x 35F
Etihad – 10 x 35F
EVA Air – 6 x 359, 24 x 35K

Най-крупна е разбира се поръчката на EVA Air възлизаща на обща стойност USD 10.1 billion.
Тя съществуваше като MoU още от миналата година, но 35K бяха 18 броя.
Тази година АК я финализира и увеличи поръчката с още 6 х 35K.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Мар 2025, 14:40

Напрежението САЩ / Канада даде отражение и върху гражданската авиация.

UA (United) редуцира честотите по линиите IADYOW (Вашингтон-Отава) и IADYUL (Вашингтон-Монреал) и изцяло да резне линията YYZLAX (Торонто-ЕлЕй) поради липсата на деманд.

Същото направи канадската WS (WestJet), която намали честоти до няколко американски града, най-чувствително по западното крайбрежие.
За сметка на това същата увеличи честотите до дестинациите си в Европа, където вече има значително присъствие:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Мар 2025, 15:05

Airbus рапродаде всички възможности слотове за 350XWB до 2030-та година.
От тук нататък при поръчка доставки са възможни едва след 2031-ва (ако разбира се, някоя АК не се откаже или не продаде за кеш слотовете си на друга АК).

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8377
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 25 Мар 2025, 19:59

Airbus рапродаде всички възможности слотове за 350XWB до 2030-та година.
Пет години че за това време може да построят нов завод за типа.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Мар 2025, 11:50

Archer написа:
25 Мар 2025, 19:59
Пет години че за това време може да построят нов завод за типа.
Викаш големи тъпаци
Земем завъртим една жица в Тулуза ги светнем колко са прости :mrgreen:

Шегата настрана, аз съм си задавал въпроса защо не открият втора линия за серията 320, която е на същото дередже – чака се до второ пришествие.
Айде, WB самолети като 350 или 787 не се продават толкова лесно -. те са скъпи (нормално, тиражират се в по-малко бройки от NB машините и производителя трябва да избие някак си инвестициите), дори АК като доста голямата гръцка A3 (Aegean) нямат нито един WB самолет във флотилията си.

Но NB самолети поръчват всички – те се харчат като топъл хляб и от години се чака много за доставка.
И въпреки това нито Airbus, нито Boeing откриха втора линия за NEO/MAX.
Явно изобщо не са сигурни, че инвестицията ще се оправдае.

BTW, чета в ерлайнса, че рестартирането на линията за п-во на 380 би струвало на Airbus от порядъка на $10Bn - $15Bn.........Като в сумата изобщо не са влючени разходи за доработки като 388+ или нова версия 389, което също ще струва пари.
Няма да стане тая раута..... :roll:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8377
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 26 Мар 2025, 19:35

че рестартирането на линията за п-во на 380 би струвало на Airbus от порядъка на $10Bn - $15Bn...
Невъзможно то тва излиза по скъпо от цялата програма Аполо.

Друго си мисля аз че нарочно не инвестират в нови производствени мощности за съществуващи машини за да държат цените високи.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 26 Мар 2025, 19:51

Archer написа:
26 Мар 2025, 19:35
че рестартирането на линията за п-во на 380 би струвало на Airbus от порядъка на $10Bn - $15Bn...
Невъзможно то тва излиза по скъпо от цялата програма Аполо.
Ми така пишат бе.
Archer написа:
26 Мар 2025, 19:35
Друго си мисля аз че нарочно не инвестират в нови производствени мощности за съществуващи машини за да държат цените високи.
Допускам, че е възможно.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 26 Мар 2025, 20:39

Проблема не е толкова в Еърбъс , колкото различните доставчици надолу по веригата. И хиляда А320 да направи следващата година, няма да има двигатели за тях или някой друг чарк от 20 млн елемента от които се прави един самолет. Въобще правенето на самолет е повече планиране, логистика и координация на няколко хиляди фирми за да излезе нещото с Еърбъс в името отпред. Де се вика ако беше просто и руснаците щяха да правят :D

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Мар 2025, 06:04

Archer написа:
26 Мар 2025, 19:35
че рестартирането на линията за п-во на 380 би струвало на Airbus от порядъка на $10Bn - $15Bn...
Невъзможно то тва излиза по скъпо от цялата програма Аполо.
Всъщност, сега като се замислих, защо да е невъзможно - виж по горе - само поръчката на BR (EVA Air) за 359/35К е на стойност USD 10.1 billion. Печалбата на SQ (Singapore) само за тримесечие е USD 1.22 billion.
Тук иде реч за откриване на изцяло нова линия (старата отдавна лека и пръст) за много по-голям и скъп самолет.
Skoda написа:
26 Мар 2025, 20:39
Проблема не е толкова в Еърбъс , колкото различните доставчици надолу по веригата. И хиляда А320 да направи следващата година, няма да има двигатели за тях или някой друг чарк от 20 млн елемента от които се прави един самолет. Въобще правенето на самолет е повече планиране, логистика и координация на няколко хиляди фирми за да излезе нещото с Еърбъс в името отпред. Де се вика ако беше просто и руснаците щяха да правят :D
И това го има.
350 се моторизира само с TrentXWB, а те правят двигатели и за 338/339 (330NEO), както и 787.
За останалите поддоставчици да не говорим.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Мар 2025, 09:53

KE (Korean) финализира сделка за 20 х 779 (777-9) и 20 х 78К (787-10).
Това е сериозна подкрепа за програмата 77Х, която зацикли и значително нервира купувачите, поради множеството закъснения на EIS.
KE има поръчка и за 4 х 359 и 27 х 35К.

Припомням, че миналата година KE се обедини с другия голям корейски играч – OZ (Asiana).

Изображение

Изображение

КЕ беше малко по-голяма, но OZ беше по-печелившата от двете АК.

След обединението новата КЕ презентира и ъпдейтвана ливерия.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 8377
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 27 Мар 2025, 16:56

Almasy написа:
27 Мар 2025, 06:04
Archer написа:
26 Мар 2025, 19:35
че рестартирането на линията за п-во на 380 би струвало на Airbus от порядъка на $10Bn - $15Bn...
Невъзможно то тва излиза по скъпо от цялата програма Аполо.
Всъщност, сега като се замислих, защо да е невъзможно - виж по горе - само поръчката на BR (EVA Air) за 359/35К е на стойност USD 10.1 billion. Печалбата на SQ (Singapore) само за тримесечие е USD 1.22 billion.
Тук иде реч за откриване на изцяло нова линия (старата отдавна лека и пръст) за много по-голям и скъп самолет.
Skoda написа:
26 Мар 2025, 20:39
Проблема не е толкова в Еърбъс , колкото различните доставчици надолу по веригата. И хиляда А320 да направи следващата година, няма да има двигатели за тях или някой друг чарк от 20 млн елемента от които се прави един самолет. Въобще правенето на самолет е повече планиране, логистика и координация на няколко хиляди фирми за да излезе нещото с Еърбъс в името отпред. Де се вика ако беше просто и руснаците щяха да правят :D
И това го има.
350 се моторизира само с TrentXWB, а те правят двигатели и за 338/339 (330NEO), както и 787.
За останалите поддоставчици да не говорим.

Най простия отговор е, че са Duopoly двама играча са могат да правят каквото си искат не бих се учудил да имат и задкулисни договорки. Не е като при пазара с новите коли където имаш голям избор.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Мар 2025, 20:16

76Е (767-300ER) на UA (United) се е върнал на LHR (Лондон) поради повреда (еngine failure).

Нищо особено в края на краищата, да не говорим, че иде реч за много стар самолет - стават такива раути.

Изображение

В случая иде реч за друго - изключително ниския load factor (едва 41.9%) или 70 пътници на борда - малко дори за NB самолет.

Нищо чудно, че UA я закъсва - очевидно проблема не е само с полетите до Канада.

https://simpleflying.com/united-airline ... e-failure/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Апр 2025, 09:44

Както и се очакваше, Airbus не продумва и дума в отговор на воплите на Тим Кларк относно рестарт на програмата 380.

Затова пък обяви официално следаващата си цел:

""The next big thing": Airbus CEO Guillaume Faury is putting an A320neo successor at the center of the group's strategy. A new Airbus narrow-body model is to intervene in aviation between 2035 and 2040 - Airbus is now staking out the first key data for the designers."

Това едва ли обаче ще бъде концепцията zeroE (а и тя по-скоро би послужила за замяна на ATR), която BTW, продължава да се разработва.

Изображение

Във всеки случай Airbus не е изоставил идеята новия NB да бъде моторизиран с пропфан (снимката изобразява един от прототипите на SAFRAN)

Изображение

https://www.avweb.com/aviation-news/air ... placement/

Не, че идеята е нова. Още през 80-те Boeing презентира като демонстратор на един от своите 72S разработения от GE UDF, същото напрвавиха и McD, само че с база М80, моторизирана от PW Allison 578

Изображение

Изображение

Изображение

Boeing дори стартираха концепция 7J7 с фюзеляж базиран на успешната серия 727, която разбира се, никога не видя бял свят.

https://www.youtube.com/watch?v=-Zcg_ohTLN0

По пътя минаха и украинците с техния Ан-70

Изображение

Те дори се надяваха през 2015-та да започнат серийно производство.
Но всички знаем какво се случи през 2014-та.

GE и Safran не са спрели окончателно разработките си. Докъде са стигнали обаче, не е особено ясно.

https://www.youtube.com/watch?v=WxmZozeRdas

Самия Airbus признава, че все още няма финализиран проект и се разглеждат множество концепции

Изображение

На мен посочения EIS ми се вижда доста оптимистичен, но предстои да видим (стига да съм жив :) ).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

koko
Редовен потребител
Мнения: 180
Регистриран на: 03 Фев 2020, 18:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от koko » 01 Апр 2025, 10:12

Конкорд отново във въздуха.
https://www.flightradar24.com/AFR9999/39b373df
:lol:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Апр 2025, 12:39

koko написа:
01 Апр 2025, 10:12
Конкорд отново във въздуха.
https://www.flightradar24.com/AFR9999/39b373df
:lol:
Първи април е все пак......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Апр 2025, 09:01

Бройката на неамерикански граждани, кацащи на 10-те най-оборотни американски летища пада драстично.....

Изображение

Общия трафик за първите два месеца на 2025-та в сравнение с 2024-та на летище DCA също е категорично надолу:

Изображение

Цените по някои маршрути US-Canada достигнаха нечувана еФтиния :o

DENYYC и PHXYYC - под $50, а FLLYYZ удари непознато досега дъно - $22 и то при букиране за следващата седмица.....

Изображение

При задаващата се рецесия, може би вече няма да се чака чак толкова много за нови самолети......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 7674
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Апр 2025, 10:08

Стегнация започна да се усеща и на пазара US-EU

Преди Нова Година OS (Austrian) пъддържаше цена VIEJFK (Rt, cabin baggage only) започваща от EUR 1000. През Февруари цената падна на EUR 800. А сега може да се букира за EUR 700 и то около Великден, когато цените драстично и стандартно се вдигат.

IB (Iberia) обмисля замяната на големите си (WB) самолети като 359 с по-малки (NB), конкретно A321LR (чиито доставки вече започнаха), до по-второстепенните си дестинации в САЩ.

Налице са и други тенденци:

От спада на пътникопотока страдат най-вече LCC (нискотарифните АК), докато legacy, които по принцип са с по-високи цени отбелязват по-малък спад:

Изображение

Най-засегнати са съответно туристическите дестинации (като FLL - Форт Лодърдейл, Флорида):

Изображение

Спада в бизнес класата обаче е по-скоро слаб.
Което пък води до друг извод - спират да летят по-бедничките.......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани