Военна авиацияЗагадки и питанки (Военна авиация)

Модератор: Amazon

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2065
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Archer » 21 Авг 2017, 19:11

Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Almasy » 21 Авг 2017, 19:26

Archer написа:
21 Авг 2017, 19:11
Изображение

Тук съм пушка ;)

Breguet Deux-Ponts
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1339
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Sharana » 31 Окт 2017, 07:25

Летяща тухла:
Изображение

И нещо по-sci-fi xD
Изображение

Flancer
Редовен потребител
Мнения: 977
Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Flancer » 31 Окт 2017, 09:42

Е първото си е Tacit blue, ама второто X какво беше...

Енравота
Редовен потребител
Мнения: 314
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:13
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Енравота » 31 Окт 2017, 10:12

Който гледа "Стар Трек"-знае... :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Bird_of_Prey
Suum cuique

Flancer
Редовен потребител
Мнения: 977
Регистриран на: 10 Окт 2016, 23:08
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна Авиация)

Мнение от Flancer » 03 Ное 2017, 19:50

А, то не станало Х :).

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2065
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Archer » 21 Мар 2018, 22:13

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4500
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 21 Мар 2018, 22:21

AH-14SH. Не съм чийтвал, просто написах в Гугъл soviet hovercraft airplane. :)

http://survincity.com/2012/02/russian-e ... ushion-ah/

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 24 Апр 2018, 06:11

Напънете се :mrgreen:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1577
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Bruchpilot » 24 Апр 2018, 10:06

McDonnell 119?
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 24 Апр 2018, 16:38

Bruchpilot написа:
24 Апр 2018, 10:06
McDonnell 119?
Абе....220 официално се води, но в случая си прав, защото така или иначе търговското именование не е прието.
Както често се случва при неуспешни прототипи.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1577
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Bruchpilot » 24 Апр 2018, 18:45

Almasy написа:
24 Апр 2018, 16:38
Bruchpilot написа:
24 Апр 2018, 10:06
McDonnell 119?
Абе....220 официално се води, но в случая си прав, защото така или иначе търговското именование не е прието.
Както често се случва при неуспешни прототипи.
+1
А е този тлъстьо кой е :)
Изображение
Строши-пилот :mrgreen:

Енравота
Редовен потребител
Мнения: 314
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:13
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Енравота » 24 Апр 2018, 19:01

Bruchpilot написа:
24 Апр 2018, 18:45
А е този тлъстьо кой е :)
Без да чийтвам-туй беше някакво "Е" с цифри отзад,сто и нещо си май,и е прототипа на миг...ъ-ъ-ъ :oops: ...23 или 25
Suum cuique

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 474
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от gabocvet » 24 Апр 2018, 19:56

Не е ли на 21?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1577
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Bruchpilot » 24 Апр 2018, 20:20

Енравота написа:
24 Апр 2018, 19:01
Bruchpilot написа:
24 Апр 2018, 18:45
А е този тлъстьо кой е :)
Без да чийтвам-туй беше някакво "Е" с цифри отзад,сто и нещо си май,и е прототипа на миг...ъ-ъ-ъ :oops: ...23 или 25
Топло :D
gabocvet написа:
24 Апр 2018, 19:56
Не е ли на 21?
Не, въпреки приликата ;) Това е бая по-голямо чудо.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1679
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от ValBo » 24 Апр 2018, 20:48

E-150 или 152 се водеше май. Прототип, никога не влизал в производство. Високоскоростен и височинен
На база на неговите изпитания правят Миг-25
Изображение
Finita la commedia

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1577
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Bruchpilot » 24 Апр 2018, 20:52

Да, Е-152П!
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 16 Сеп 2018, 07:44

Кое му е нетипичното на този 320, защо е така и защо е само при Air India :)

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 939
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от centara » 16 Сеп 2018, 08:51

Almasy написа:
16 Сеп 2018, 07:44
Кое му е нетипичното на този 320, защо е така и защо е само при Air India :)

Изображение
Стойките на основния колесник са двуколесни. Май било за опериране от полоси в лошо състояние.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 16 Сеп 2018, 10:03

Хе-хе. Вярно е :)

На времето Indian Airlines / IC /, която както Air India /AI /, се води национален превозвач на Индия, само че съсредоточена основно на вътрешния пазар, оперира със сбирщайн от самолети – B737-200

Изображение

F-27

Изображение

Hawker Siddeley HS 748 /произведени в Индия по лиценз/

Изображение

и Caravelle.

Изображение

АК, която възнамерява да поднови и по възможност да унифицира парка си е изправена пред дилема. Защото унификация би означавало или второ поколение на 737 /733, 734 и 735/ или вариантите на тогава все още новия 320.
Това обаче все тежки машини, а много от вътрешните летища в Индия са с не особено издръжлива настилка. Значи не става, пак трябва да купят и друг тип машина – по малка и по-лека, или двуколесна /основни стойки/, както е при Caravelle, А това оскъпява и покупка, и поддръжка.
Изход предлага Ербъс, чийто 320 е все още в зората на битката с 737. Нарича се подвариант на 320 за IC, с двуколесна основна стоика.

Изображение

Условието е IC да поднови парка си само с машини производство на концерна. Боинг решава да не си прави труд, в Everett все още са на мнение, че 320 няма никакъв шанс да се конкурира с 737.
Речено-сторено
А когато IC е погълната от AI, въпросните машини вече са с ливерията на втората АК.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4500
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 16 Сеп 2018, 21:14

Знаете ли защо двойките гуми на основния колесник на 747 са наклонени при кацане и първо задните гуми докосват полосата?

Изображение

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 939
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от centara » 16 Сеп 2018, 21:26

Предполагам, че е заради ъгълът на атака, с който каца самолетът и за да се избегне първо да опре опашката...
Иначе не се бях замислял.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4500
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 17 Сеп 2018, 01:58

Не е това, макар да звучи много логично. Утре ще разкажа каквото знам.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 17 Сеп 2018, 11:38

Доколкото аз съм запознат:

Една от основните причини е самата философия на ретракция, тоест дизайна на нишата – за да може колесника да бъде прибран, той ткрябва да е под наклон – така се спестява обем, освен това позволява разполагането на няколкото main landing gear в позиция, която е най-ефикасна по отношение разпледеление на теглото при кацане/излитане/рулиране

От самия клип се вижда, че двете ниши на прибиране са едва ли не обединени (непосредствено една до друга).

https://www.youtube.com/watch?v=ChPLaXqO0eQ

Това не би било възможно, ако единият от колесниците не се прибира под ъгъл (всъщност такъв има и при двата, но при единият е много по-голям). Това е типично за 747, за разлика от други модели.

Друга причина е по-меко кацане – разпределение на усилието – по този начин touchdown се усеща по-слабо от пътниците в кабината.
Вижда се, че при 777 философията е съвсем различна – landing gear се прибира в нишата абсолютно изправен, но при кацане, хидравликата създава наклон.

https://www.youtube.com/watch?v=b93ekEpTZ-w

https://www.youtube.com/watch?v=mMb5ypeoVow

BTW, макар и двете машини да са много тежки (747 и 777) философията на main landing gear е доста различна. 747 е строен за участие в конкурс на военните за транспортник. Едно от изискванията е кацане на по „мекички” писти, затова и конструкторите се старая да осигурят 4 опорни точки. 777 се проектира с ясното съзнание за граждански/карго самолет и макар и main landing gear да е триосев, той е един единствен.

Създаване/убиране на ъгъл има и при други модели, като то може да е както напред, така и назад:

А380 (макар и много слаб):

https://www.youtube.com/watch?v=P1Xarq1Yr1Y

А340:

https://www.youtube.com/watch?v=15z48XuoJfE

А330:

https://www.youtube.com/watch?v=-_z-KBTZRVk

B787:

https://www.youtube.com/watch?v=F4yqzKYiwXY

Но и не е задължително условие (тоест ефекта не е толкова голям, дори в повечето случаи се прави за намяляне на стреса върху механизмите на самия колесник, а не толкова в кабината) , защото при A350 то почти липсва, както при двуосевия вариант (А359)

Изображение

така и при триосевия (А35К)

Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=zODQ5HHqFPM

като очевидно, инженерите решават проблема с твърдия touch down и по друг начин, защото им е необходим съвсем лек наклон.

Така е и при 757 и 767 (наклона е много слаб).

Общо взето няма общо правило. При всеки модел нещата са различни. При доста от моделите това има определено връзка с напасването в нишата при ретракция. При някои самолети, ъгълът на опиране в всеки определен момент информира борд компютъра до каква степен самолета е „вече върху земята”, което пък от друга гледна точка предотвратява нежелателни действия, например като включването на реверса по-рано от необходимото (при някои модели като MD-80 реверса може да бъде включен дори преди touch down, но при други може да се окаже пагубно).
Трябва да се има в предвид, че в случаите, когато наклона е основно заради нишите (а това е доста сериозен процент), при спускането e необходима и хидравлика (допълнителен механизъм), който да перпендикулира колесника. Това оскъпява и води до допълнително тегло, затова стремежа е да се избягва, като се оставя на земното притегляне да свърши тази работа.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4500
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Загадки и питанки (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 18 Сеп 2018, 05:47

Ихааа! Алмаси е цар! Знаех за основната причина - нишите за колесника. Но ти представи цяла статия! Красота. :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани