НаукаГражданска авиация

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Сеп 2018, 09:33

Първи снимки на прототипа на 77Х (779)

Изображение

Изображение

Крилато определено е ново, като в случая не иде реч единствено за folding wingtips

https://www.youtube.com/watch?v=RGsz_toWM5A

779 ще се предлага в 4 разновидности по отношение на изходите и типа им, релативно свързано с максималния брой пасажери:

1) Four Type A (for an Exit Limit of 440 seats)
2) Three Type A and One Type C (for an Exit Limit of 385 seats)
3) Three Type A and Two Type C (for an Exit Limit of 440 seats)
4) Four Type A and One Type C (for an Exit Limit of 475 seats)

В случая иде реч за врати на страна, така че тотала е х 2.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Сеп 2018, 10:29

Almasy написа:
08 Сеп 2018, 11:02
Прясно, прясно

https://newsroom.aviator.aero/interjet- ... -a320neos/

Въх
Делегация на Сухой на спешни преговори в Мексико :D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Сеп 2018, 12:32

MAX10

Отдавна беше ясно, че версията се нуждае от тотално нова философия по отношение на колесника, продиктувана от теглото (MTOW е увеличено до 92т.). Модификация на старата нямаше да свърши работа, защото изискваше и тотална преработка на нишите, влизащо в разрез с финализираната компановка на фюзеляжа. Боинг вече представи схематично одобрения semi-levered дизайн (нещо което сме виждали при Ситроен), който осигурява и 23 см по-висок стоеж при излитане (удължения фюзеляж, въпреки преработката на задната част, прави самолета податлив към tailstrike).

Изображение

Изображение

Юнайтид (UA), която е един от мющериите на MAX10 вече оповести, че част от закупените самолети ще бъдат оборудвани с flat seats (бизнес класа) за тънки TRANSCON маршрути – концепция, близка до тази на 321NeoLR, макар и машината на Боинг да е с по-малък рейндж.
В рекламните брошури на Боинг обаче не се акцентира толкова върху конкурентната схватка с 321NeoLR, колкото със стандартния 321Neo. Сиатълският производител твърди, че MAX10 ще има по-ниски експлоатационни разходи, което прави ненужно закупуването на 321Neo (тоест самолет на друг производител) от компания, която вече експлоатира 737 във всичките му версии.

Изображение

Самата тактика на реклама е доста показателна – Боинг не си прави труда да се опитва да прелъставя АК, експлоатиращи A320/321CEO – явно са преценили, че тази битка е предварително изгубена и е най-добре да се съсредоточат върху листата на лоялните си клиенти, които така или иначе и досега оперират с техни машини и приемствеността би могла наистина да им спести някой и друг долар, утилизирайки унифициран парк от самолети.

Най-големия недостатък на MAX10 обаче си остава – твърде високите скорости на излитане/кацане. Не, че няма да каца и на по-късички писти, но все пак последното е нежелателно. Затова производителя се стреми да пласира MAX9 и MAX10 комбо (както направи с Юнайтид) – просто втората машина (която е и с най-голяма вместимост) не лети до летищата с най-къси писти (а и това по презумция много рядко се налага на голямокапацитетни версии, каквито са 9 и 10).

Целите, които си е поставил MAX10 са няколко. Номер едно е големи АК, особено нискотарифни, като LionAir, GOL, Virgin Australia и AirAsia. Втората е за замяна на 757, макар, че там предварително е ясно - по-голямата хапка ще отиде за 321Neo и 321NeoLR. И все пак, защо за изоставят изцяло нишата. Вече се споменаха и тънки TRANSCON дестинации (основно TATL), като в случая, благодарение на двата допълнителни резервоара, ще могат да се превозват до 16J/176Y (стандартна предварителна конфигурация) пътници на разстояние до 3700 мили.

Дизайна е замразен още през Февруари. Първия полет по план е в края на годината.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Сеп 2018, 01:08

Първия А220 за Делта

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Сеп 2018, 15:56

Airbus с концепция 321NeoXLR (Extra Long Range)

https://www.youtube.com/watch?v=woe46aUE_dE
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Сеп 2018, 14:31

Опит за китайска експанзия в Африка (ARJ-21) посредством Hainan Airlines (NHA)

http://www.ecns.cn/m/business/2018-09-1 ... 0678.shtml

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2279
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Сеп 2018, 10:19

Полша ще инвестира $9.4 billion до 2027-ма за ново летище на Варшава. То ще е разположено на 45 км от столицата (Baranow) и първоначално (етап I) ще е с капацитет 45 млн.
Предвид геотрафската локация, амбицията на поляците е да го превърнат в европейски хъб към Азия. Летището несъмнено ще е най-голямото в цяла Източна Европа, като след завършването и на планираните още отсега разширения (етап II) ще е с капацитет 100 млн. и сравнимо с LHR (Хийтроу).

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ub-project

Амбицията на поляците е и хвърляне на ръкавица към новото летище на Истанбул и Turkish Airlines.

С темповете с които се разрастват LOT и сегашното летище Шопен (Окече), това може би е не чак толкова нереалистично, още повече, че Варшава има и второ летище (Модлин), от което оперират само НТА, а и района бъка от множество второкласни летища, повечето от които след осъществяване на проекта най-вероятно ще престанат да функционират.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани