Военна авиацияЛюбопитно (Военна авиация)

Модератори: Sharana, Amazon

Отговори
Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 14 Сеп 2018, 16:29

Изображение

LUCKY BASTARDS...

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1615
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 14 Сеп 2018, 18:13

Sharana написа:
14 Сеп 2018, 16:19
Не разбирам кой знае колко от това и не съм си играл да сравнявам (с американци и руснаци) та не знам колко напред/назад са заявленията им. Просто питах китаец какво витае из техните форуми базирано на интервюта, брошурки, заяления и тн.
Сега като погледнах тук-там - Н036 Белка 1526 ППМ?! Надявам се това да е от прототипите дето показваха 2009 и от тогава (близо 10 години вече) да са се подобрили нещата по подобие на китайците, защото хич не е с малки размери радара, че да може само толкова да набутат.

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 14 Сеп 2018, 21:20

Sharana написа:
14 Сеп 2018, 18:13
Sharana написа:
14 Сеп 2018, 16:19
Не разбирам кой знае колко от това и не съм си играл да сравнявам (с американци и руснаци) та не знам колко напред/назад са заявленията им. Просто питах китаец какво витае из техните форуми базирано на интервюта, брошурки, заяления и тн.
Сега като погледнах тук-там - Н036 Белка 1526 ППМ?! Надявам се това да е от прототипите дето показваха 2009 и от тогава (близо 10 години вече) да са се подобрили нещата по подобие на китайците, защото хич не е с малки размери радара, че да може само толкова да набутат.
Ти не гледай само бройката ППМ, щото са важни и други неща - тази РЛС е част от цялостен комплекс, а и отделно трябва да е с ЦАР, също и материала.

Китайците могат да говорят и презентират каквото си искат, но още са далеч от големите.

Обаче бъдещето може би им принадлежи!

:)

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1615
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 15 Сеп 2018, 00:19

Super_Hornet написа:
14 Сеп 2018, 21:20
Sharana написа:
14 Сеп 2018, 18:13
Sharana написа:
14 Сеп 2018, 16:19
Не разбирам кой знае колко от това и не съм си играл да сравнявам (с американци и руснаци) та не знам колко напред/назад са заявленията им. Просто питах китаец какво витае из техните форуми базирано на интервюта, брошурки, заяления и тн.
Сега като погледнах тук-там - Н036 Белка 1526 ППМ?! Надявам се това да е от прототипите дето показваха 2009 и от тогава (близо 10 години вече) да са се подобрили нещата по подобие на китайците, защото хич не е с малки размери радара, че да може само толкова да набутат.
Ти не гледай само бройката ППМ, щото са важни и други неща - тази РЛС е част от цялостен комплекс, а и отделно трябва да е с ЦАР, също и материала.

Китайците могат да говорят и презентират каквото си искат, но още са далеч от големите.

Обаче бъдещето може би им принадлежи!

:)
Броя модули е един от четирите основни показателя, по които можем да съдим за радара - как да не го гледам :D
Какво ще рече "ЦАР"? А предвид това, че ако не по-голям то размера на РЛС е поне с размера на Раптора, хич не е за хвалене, че дори технологично са поне 2-3 поколения назад с минитюаризацията (това само ако си е останал 1500 модула и не са ъпгрейдвали), а това както и да го въртим влияние си оказва - ще сучат пак ТТХ в странни вариации като при Н035, за да го изкарат повече отколкото всъщност е :)

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 15 Сеп 2018, 09:06

Sharana написа:
15 Сеп 2018, 00:19
Броя модули е един от четирите основни показателя, по които можем да съдим за радара - как да не го гледам :D
Не съм казал, че не е важен, а да не гледаш само него.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 00:19
Какво ще рече "ЦАР"?
Цифрова антенна решетка.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 00:19
А предвид това, че ако не по-голям то размера на РЛС е поне с размера на Раптора, хич не е за хвалене, че дори технологично са поне 2-3 поколения назад с минитюаризацията (това само ако си е останал 1500 модула и не са ъпгрейдвали), а това както и да го въртим влияние си оказва -
На този етап изглежда да са 2-3 крачки напред - гледай нещата в цялост.

Sharana написа:
15 Сеп 2018, 00:19
ще сучат пак ТТХ в странни вариации като при Н035, за да го изкарат повече отколкото всъщност е :)
Ами към моемнта е най-мощната серийна изтребителна РЛС в света.

:)

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1615
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 15 Сеп 2018, 14:33

Super_Hornet написа:
15 Сеп 2018, 09:06
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 00:19
ще сучат пак ТТХ в странни вариации като при Н035, за да го изкарат повече отколкото всъщност е :)
Ами към моемнта е най-мощната серийна изтребителна РЛС в света.
И, това като възможности (както е рекламата) на върха едва ли не по-добър от apg-77v1 ли го право? Колкото пък до самата енергетика да, разликата между 19,5 кВ (рапторската) и 20 кВ (Ирбиса) е като небето и земята - направили са пробив и сега са "впереди планеты всей". Точно този начин на поднасяне на информация и спорене с доказване на изключителност доста сериозно ме дразни из рунета - при това с нарастваща прогресия последните 4-5 години.

99% от разговорите на тази тема (Ирбис) се свеждат до прословутите 350км за 3м2 и всякакви сметки произлизащи от това. А в какъв режим? В нормалния обзорен режим (ситния текст от производителя за разлика от останалите такива) Ирбиса си вижда целите на до 170-200км в безоблачно небе, повече няма да види (в стандартния обзорен режим), защото това са базови принципи от устройството на радарите. И защо не се дава този режим, когато се сравнява с други радари, които така си изписват характеристиките? Защото маркетингово не звучи толкова по-добре явно със съседно стоящия (на някое изложение) APG-63V3 със 145-185км (един клас и поколение са като времеви отрязък и за 4. поколение самолети) и как функционално всъщност не е повече от рапторската (както е рекламата) със 190-225км в тези условия. А за рапторската казват на 400км и 1м2 цел може да види (а не 3м2 като Ирбиса), но това е доста различен от обзорния режим и като разбиращ материята трябва да ти е ясно от къде идва разликата и колко глупаво е сравняването на възможностите на един радар с такива на друг, но с различен режим, а не същия. Или пък банално енергетика.

И за да не ме разбереш погрешно Ирбиса е много хубав радар за машина 4 поколение (по последна мода с ни'знам колко плюса вече) и общо взето на едно ниво с АФАРа, който се слага на модернизираните Ф-15 (пак от 2008, затова и викам един клас и поколение), което само по себе си е постижение за руския (а не съветския) ВПК. Да като ПФАР Ирбиса е с по-голяма енергетика и малко повече (както виждаш не чак толкова) обхват (нали няма да утвърждаваш, че другия радар няма такъв режим и не може и той да фокусира, за да вижда по-далеч в определена зона?!), но АФАРа дава други плюсове и в реална употреба все пак е поне едно гърди по-напред като приложимост. Обаче направили най-доброто с това което разполагат - китайците вместо хубав ПФАР по това време направиха много посредствен АФАР (меко казано), но с цел опит, защото знаеха къде искат да стигнат и това ускори процеса (е с цената на едно десетилетие по-кофти радари на самолетите им от това, което би могло да е).
Super_Hornet написа:
15 Сеп 2018, 09:06
На този етап изглежда да са 2-3 крачки напред - гледай нещата в цялост.
Ще споделиш ли как точно, защото отстрани изобщо не си личи? Освен ако пак не става въпрос за извиване на ТТХ (не е лъжене, но е дефиницията на подвеждаща реклама), защото Ирбиса да се сравнява по функционалност и възможности с APG-77v1 е по-скоро забавно, защото взета от нищото отделна величина доста малко значи - все пак сам казваш да се гледат нещата в цялост. Ще се мери с Белката (и китайския), а тя трябва доста да дръпне от Ирбиса, за да може да се сравняват (по подобие на APG-63V3 и Ирбиса). За нивото на единичните модули косвено може да се съди по публикуваните им разработки (и хич не е по-напред от елементната база, на която са сглобявали рапторския), за броя вече говорехме. За да са по-напред "2-3 крачки" трябва или невероятен пробив в охлаждането или рязко да са дръпнали в областта обработката на сигнали - ама толкова рязко, че да са минали всички (при СССР не можеха, после бяха 90те и при проблемите с кадри вече в съвременна Русия да наваксат и чак изпреварят знаеш как звучи надявам се). Та как точно са 2-3 крачки напред (говорим само за радара)?
Последна промяна 8 на Sharana, променена общо 15 пъти

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 15 Сеп 2018, 15:49

Super_Hornet написа:
15 Сеп 2018, 09:06


Ами към моемнта е най-мощната серийна изтребителна РЛС в света.

:)
Хорнете, това ми прилича на лафа за съветското джудже.... :lol:

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 16 Сеп 2018, 15:06

Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
И, това като възможности (както е рекламата) на върха едва ли не по-добър от apg-77v1 ли го право? Колкото пък до самата енергетика да, разликата между 19,5 кВ (рапторската) и 20 кВ (Ирбиса) е като небето и земята - направили са пробив и сега са "впереди планеты всей". Точно този начин на поднасяне на информация и спорене с доказване на изключителност доста сериозно ме дразни из рунета - при това с нарастваща прогресия последните 4-5 години.
Современными сегодня можно считать лишь БРЛС оснащенные антеннами с ФАР, обеспечивающими обзор воздушного пространства с помощью электронного, а не механического управления диаграммой направленности (ДН) антенны по углу места и азимуту. В настоящее время успешно конкурируют в БРЛС современных истребителей технологии пассивных фазированных антенных решёток (ПФАР) и активных антенных решёток (АФАР). Пассивная фазированная антенная решётка (англ. passive electronically scanned array, PESA) имет центральный радиочастотный источник, который через фазовращатели направляет энергию в излучающие элементы, расположенные в передней части антенны. Является предшественником активной ФАР, где каждый из излучающих элементов имеет свой источник. Не смотря на некоторые недостатки, а именно меньшую помехозащищенность) - обусловленную сложностью формирования провалов ("нулей") диаграммы направленности антенны на источник помехи за счёт одного лишь фазового управления ДН, сегодня ПФАР (прежде всего БРЛС "Ибрис" истребителя Су-35С) успешно конкурируют с АФАР, в которых используется амплитудно-фазовое управление ДН. Происходит это по той причине что при заданных массо-габаритных параметрах (весьма ограниченных для самолёта-истребителя) используя ПФАР сегодня можно получить бОльшую излучаемую мощность чем на современных АФАР.

https://ak-12.livejournal.com/51528.html

Предимството идва от другаде - възможността и за механическо въртене на антенната решетка:

БРЛС "Ирбис" истребителя Су-35С сегодня позволяет выполнить активный отворот со снижением на ортогональный курс, с сохранением воздушной цели в зоне обзора БРЛС, и как следствие, с сохранением возможности передачи команд коррекции на запущенную в эту цель ракету (ракеты) "воздух-воздух" средней дальности. Такая возможность есть потому что суммарная зона обзора БРЛС "Ирбис" ±120 градусов по азимуту:

На сегодня Су-35С - единственный в мире истребитель способный применять данный тактический приём.

https://ak-12.livejournal.com/66262.html

"Самолет после пуска ракеты отворачивают на ортогональный курс. Этот курс непрерывно корректируют, сохраняя его ортогональность. Синхронно с отворотом самолета поворачивают антенну его бортовой радиолокационной станции, обеспечивая сопровождение ею самолета противника и наведение на него выпущенной ракеты. Одновременно с отворотом самолета на ортогональный курс производят снижение высоты его полета. Возможные во время ортогонального маневра препятствия выявляют с помощью установленной на самолете лазерной локационной станции и огибают их. Техническим результатом изобретения является снижение вероятности поражения самолета воздушным противником при условии продолжения наведения на противника выпущенной с самолета ракеты."

http://www.findpatent.ru/patent/226/2269452.html"

И накрая, като говорим за мощност, то е добре да се види и средната такава, защото там разликата е повече.

Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
99% от разговорите на тази тема (Ирбис) се свеждат до прословутите 350км за 3м2 и всякакви сметки произлизащи от това. А в какъв режим? В нормалния обзорен режим (ситния текст от производителя за разлика от останалите такива) Ирбиса си вижда целите на до 170-200км в безоблачно небе, повече няма да види (в стандартния обзорен режим), защото това са базови принципи от устройството на радарите. И защо не се дава този режим, когато се сравнява с други радари, които така си изписват характеристиките? Защото маркетингово не звучи толкова по-добре явно със съседно стоящия (на някое изложение) APG-63V3 със 145-185км (един клас и поколение са като времеви отрязък и за 4. поколение самолети) и как функционално всъщност не е повече от рапторската (както е рекламата) със 190-225км в тези условия. А за рапторската казват на 400км и 1м2 цел може да види (а не 3м2 като Ирбиса), но това е доста различен от обзорния режим и като разбиращ материята трябва да ти е ясно от къде идва разликата и колко глупаво е сравняването на възможностите на един радар с такива на друг, но с различен режим, а не същия. Или пък банално енергетика.
Максималните далечини се постигат в определени режими, а и като цяло възможностите за търсене в свободното въздушно пространство са ограничени при този тип радари - това не са ти обзорните морски, въздушни и наземни рлс, от които те получават информация и насочване.

Къде ги видя тия 400 км за цел с ЕОП 1 м2?

Тук виждам друго - http://fullafterburner.weebly.com/next- ... adar-modes

Още нещо - по памет инструменталната далечина при Ирбис е 400 км, докато при apg-77 е 160 мили.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
И за да не ме разбереш погрешно Ирбиса е много хубав радар за машина 4 поколение (по последна мода с ни'знам колко плюса вече) и общо взето на едно ниво с АФАРа, който се слага на модернизираните Ф-15 (пак от 2008, затова и викам един клас и поколение), което само по себе си е постижение за руския (а не съветския) ВПК.
Май понякога ти ме разбираш погрешно.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
Да като ПФАР Ирбиса е с по-голяма енергетика и малко повече (както виждаш не чак толкова) обхват (нали няма да утвърждаваш, че другия радар няма такъв режим и не може и той да фокусира, за да вижда по-далеч в определена зона?!),
Като ПаФАР Ирбис си има предимства и недостатъци, като всяко друго нещо.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
но АФАРа дава други плюсове и в реална употреба все пак е поне едно гърди по-напред като приложимост.
Какви са те?
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
Обаче направили най-доброто с това което разполагат - китайците вместо хубав ПФАР по това време направиха много посредствен АФАР (меко казано), но с цел опит, защото знаеха къде искат да стигнат и това ускори процеса (е с цената на едно десетилетие по-кофти радари на самолетите им от това, което би могло да е).
Руснаците пък дялкат ЦАР за ПАК-ФА.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
Ще споделиш ли как точно, защото отстрани изобщо не си личи?
В случая пишех за прицелният радиолокационен комплекс на ПАК-ФА, който далеч не се изчерпва с Белката.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
Ще се мери с Белката (и китайския), а тя трябва доста да дръпне от Ирбиса, за да може да се сравняват (по подобие на APG-63V3 и Ирбиса).
Ирбис, както изяснихме може да сравнява доста успешно с радарите на новото поколение самолети.
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
За нивото на единичните модули косвено може да се съди по публикуваните им разработки (и хич не е по-напред от елементната база, на която са сглобявали рапторския), за броя вече говорехме.
Изображение
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
За да са по-напред "2-3 крачки" трябва или невероятен пробив в охлаждането или рязко да са дръпнали в областта обработката на сигнали - ама толкова рязко, че да са минали всички (при СССР не можеха, после бяха 90те и при проблемите с кадри вече в съвременна Русия да наваксат и чак изпреварят знаеш как звучи надявам се). Та как точно са 2-3 крачки напред (говорим само за радара)?
При СССР създадоха първата серийна изтребителна ФАР в света, та толкова за моженето.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1615
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 16 Сеп 2018, 17:41

Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
...
Вместо да спамиш чаршафи руски тект можеше просто да пуснеш видеото от BAE, което го визуализира (от 56. секунда) и дори е в блог поста, от който реши да вадиш чаршафите.
https://youtu.be/HOvAtAX3DT0?t=56

Само дето механиката какво общо има със свойствата на радара, за които между другото е разговора. Механика и на АФАР може да се сложи както виждаш, та това е отделно и доколко е полезно в реални условия е доста съмнително.
Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
Къде ги видя тия 400 км за цел с ЕОП 1 м2?

Тук виждам друго - http://fullafterburner.weebly.com/next- ... adar-modes

Още нещо - по памет инструменталната далечина при Ирбис е 400 км, докато при apg-77 е 160 мили.
Unconfirmed sources suggest that APG-77 has an operating range of 125–150 mi (201–241 km), against a 1 m2 (11 sq ft) target. A range of 400 km or more, against a 1 m2 (11 sq ft) target, with the APG-77v1 with newer GaAs modules, is believed to be possible while using more narrow beams.
В този линк, който си пуснал какво виждаш и конкретни стойности някъде дали изобщо виждаш вероятно само ти знаеш. Дали е 1м2 или 5м2, дали е 400км или 350км особено значение няма - принципа е един и същ, намаля се (значително) обема, който се претърсва, цялата енергия се фокусира там, радара чака за сигнали по-дълго, вероятността за откриване (на едно сканиране) пада от 0.86 до сигурно 0.5, но крайния резултат е, че в ограничена зона може да види доста по-далече от обикновено (сканиращ цялата площ) и това важи за всички радари. Сравнението по този режим го има в предния пост.

А за максималната далечина не знам по памет какво си чел, но до лот 5 (предсерийните, които сега са тренировъчни) са си с пълнеж от 91ва без промяна и за тази авионика има доста повече данни. От лот 5 нататък (произведените след 2005, тоест строевите 140 бройки) са с ъпгрейди, защото техниката е дръпнала докато се е точило всичко. APG-77v1 освен добавянето на v1 подобрява доста неща и за него данните са много по-малко.
Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
Sharana написа:
15 Сеп 2018, 14:33
но АФАРа дава други плюсове и в реална употреба все пак е поне едно гърди по-напред като приложимост.
Какви са те?
Основния както сам каза е устойчивостта на РЕБ, а това в днешно време е много голям фактор. При съпоставими характеристики (далечина на откриване и тн) АФАРа ще се представи доста по-добре в реални, а не лабораторни условия.
Друг много приятен бонус е LPI режима. След това АФАРа можеш да го ползваш и за РЕБ, много мощен при това. Едновременната работа по по въздух и земя и по-добрата надеждност също не са за подценяване. Изобщо такъв дебат ПФАР или АФАР е леко нелогичен, съдейки по това че никой (форумни индивиди не се броят) не спори кое е по-добре и ясно се вижда кое се смята за перспективно.
Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
Руснаците пък дялкат ЦАР за ПАК-ФА.
Хайде да направим експеримент, че започнаха да ме глождят едни съмнения. Можеш ли с твои думи накратко да кажеш каква е фундаменталната разлика и защо още го няма това по изтребителите в пълния смисъл (както е теорията). Тоест без да цитираш пак дълги руски чарфаши. Също така как се превежда ЦАР на английски (PESA и AESA) са ясни и там използва ли се като модерна думичка, която 99.99% от ползващите по форумите не разбират?
Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
В случая пишех за прицелният радиолокационен комплекс на ПАК-ФА, който далеч не се изчерпва с Белката.
Не ставай като кало и подобни - говорихме точно за РЛС, а конкретно за китайските твърдения, белката и американските (основно apg-77). Та в какво точно са 2-3 крачки напред в това отношение? Явно ще си остане резмитата формулировка с по-общата картина.
Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
Изображение{/quote]
Моля те недей падай на такова ниво. Серийните машини от лот 5 нататък (строевите 140 борйки) не са с компютъра от 1991ва и са ъпгрейдвани два пъти - от възрастта си няма да избяга, но 30 пъти разлика с минималната - това за някой друг форум.
А говореме за ППМ. Руснаците се хвалят с разработка на GaN модул около 12w и го наричат по-добър по енергетика от тези, които се ползват в момента. Затова и казах косвено - в Раптора са 10w модулите, но GaAs (GaN за изтребители още няма и следващите 6 години не се очакват, та за наистина серийни СУ-57 след 2026 може да успеят). GaAs повече от 20w вече не могат да станат (стигнали са лимита) и затова се разработват GaN, които може и над 40w да растат в бъдеще. APG-81 е с 16-17w ППМ (GaAs). Ако руските 12w (GaN разработката) са по-мощни от наличните (GaAs) ... нали, затова и казах косвено.

Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06
При СССР създадоха първата серийна изтребителна ФАР в света, та толкова за моженето.
СССР не е Русия по много причини. Пък и първи качиха обема на самолет, не че технологията я е нямало. А и говорих за обработка на сигнали, което е силно забележимо при пасивните радари примерно през Студената война.

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 16 Сеп 2018, 20:29

Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Вместо да спамиш чаршафи руски тект
Не разбираш написаното, или не искаш да го четеш?

За мен вътре има важна информация, която е полезна в тоя разговор.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
можеше просто да пуснеш видеото от BAE, което го визуализира (от 56. секунда) и дори е в блог поста, от който реши да вадиш чаршафите.
Можех да пусна и гифа с въртяща се антена на новата станция на Грипен.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Само дето механиката какво общо има със свойствата на радара, за които между другото е разговора.
Я сега се върни и прочети чаршафите и какво допринася механиката за работата на Ирбис.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Механика и на АФАР може да се сложи както виждаш,
Засега само картинки, клипчета и показухи, обаче.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
та това е отделно и доколко е полезно в реални условия е доста съмнително.
Пак се връщаме на чаршафа.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Unconfirmed sources suggest that APG-77 has an operating range of 125–150 mi (201–241 km), against a 1 m2 (11 sq ft) target. A range of 400 km or more, against a 1 m2 (11 sq ft) target, with the APG-77v1 with newer GaAs modules, is believed to be possible while using more narrow beams.
Ясно, благодаря!
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
А за максималната далечина не знам по памет какво си чел, но до лот 5 (предсерийните, които сега са тренировъчни) са си с пълнеж от 91ва без промяна и за тази авионика има доста повече данни. От лот 5 нататък (произведените след 2005, тоест строевите 140 бройки) са с ъпгрейди, защото техниката е дръпнала докато се е точило всичко. APG-77v1 освен добавянето на v1 подобрява доста неща и за него данните са много по-малко.
Увеличена ли е инструменталната далечина или не?
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Основния както сам каза е устойчивостта на РЕБ, а това в днешно време е много голям фактор.
При ПФАР тя не е много по-малка, дори в определени ситуации може да има предимство.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
При съпоставими характеристики (далечина на откриване и тн) АФАРа ще се представи доста по-добре в реални, а не лабораторни условия.
Откъде идва тази увереност?
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Друг много приятен бонус е LPI режима.
Същият го има и на ПФАР, при това отдавна.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
След това АФАРа можеш да го ползваш и за РЕБ, много мощен при това.
Същото може да правиш и с ПФАР, дори с още по-голяма мощ, както и да ги ползваш за комуникация.

Подобна РЕП, обаче е нужна на самолети, които си нямат вградени или контейнерни станции и много държат да "светят" за всички РТР.

Конкретно при моделното семейство на жеравите има предостатъчно съвремеменни решения в контейнерно изпълнение, които са на основата на DRFM.

Рафал-а ппък има суперсъвременна вградена такава.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Едновременната работа по по въздух и земя и по-добрата надеждност също не са за подценяване.
Безспорно, с всички произтичащи от това обстоятелства.

ПФАР също може да формира няколко лъча, нищо, че предавателят там е един.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Изобщо такъв дебат ПФАР или АФАР е леко нелогичен, съдейки по това че никой (форумни индивиди не се броят) не спори кое е по-добре и ясно се вижда кое се смята за перспективно.
Перспективното е АФАР, ЦАФАР, РОФАР и прочее, а междувременно се слага най-доброто, особено като показател цена-ефективност, което даденият производител може да си позволи, без значение дали това е АФАР, ПФАР, или пък някакъв хибрид.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Хайде да направим експеримент, че започнаха да ме глождят едни съмнения. Можеш ли с твои думи накратко да кажеш каква е фундаменталната разлика и защо още го няма това по изтребителите в пълния смисъл (както е теорията). Тоест без да цитираш пак дълги руски чарфаши.
Там нямаш генератори, управляващите фазите СВЧ-модули, а също и атенюитатори, т.е. само аналогово-цифровите преобразуватели и още други глупости.

Това естествено е само хипотеза, щото е напълно възможно да е обикновена АФАР на GaAs.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Също така как се превежда ЦАР на английски (PESA и AESA) са ясни и там използва ли се като модерна думичка, която 99.99% от ползващите по форумите не разбират?
digital antenna array
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Не ставай като кало и подобни
Кало беше един от малко ерудирани участници, който аргументираше и позицията си.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
говорихме точно за РЛС, а конкретно за китайските твърдения, белката и американските (основно apg-77). Та в какво точно са 2-3 крачки напред в това отношение? Явно ще си остане резмитата формулировка с по-общата картина.
Напротив, говорим за целият РЛСУ-комплекс, който притежава ПАК ФА.

Ето ти едно предимство, което хич не е и малко.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
Моля те недей падай на такова ниво. Серийните машини от лот 5 нататък (строевите 140 борйки) не са с компютъра от 1991ва и са ъпгрейдвани два пъти - от възрастта си няма да избяга, но 30 пъти разлика с минималната - това за някой друг форум.
Колко пъти е тогава разликата, ако има данни?
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
А говореме за ППМ. Руснаците се хвалят с разработка на GaN модул около 12w и го наричат по-добър по енергетика от тези, които се ползват в момента. Затова и казах косвено - в Раптора са 10w модулите, но GaAs (GaN за изтребители още няма и следващите 6 години не се очакват, та за наистина серийни СУ-57 след 2026 може да успеят). GaAs повече от 20w вече не могат да станат (стигнали са лимита) и затова се разработват GaN, които може и над 40w да растат в бъдеще. APG-81 е с 16-17w ППМ (GaAs). Ако руските 12w (GaN разработката) са по-мощни от наличните (GaAs) ... нали, затова и казах косвено.
GaN наистина са доста по-добри и с тях се хвалят в разработките си и други, но не е ясно дали въобще някога ще се появят на изтребителните радари.

Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
СССР не е Русия по много причини. Пък и първи качиха обема на самолет, не че технологията я е нямало.
Технолигията за производство може и да я е имало разработена, но първата РЛС с нея, серийно на изтребител е тяхна.
Sharana написа:
16 Сеп 2018, 17:41
А и говорих за обработка на сигнали, което е силно забележимо при пасивните радари примерно през Студената война.
Това не го разбрах, да ти кажа, ако можеш да поясниш.

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1859
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 20 Сеп 2018, 10:17

Примерно за 10—12 часов до удара Хель Хаавир по Латакии и дальнейших провокационных действий со стороны израильских пилотов в отношении нашего Ил-20 в нейтральном воздушном пространстве над восточной и юго-восточной частями Средиземного моря наблюдалась подозрительная активность морской авиации ВМС США и разведывательной авиации ВВС США, о чём свидетельствует тактическая онлайн-карта syria.liveuamap.com со ссылкой на информацию от онлайн-трекера воздушного трафика «Flightradar24». Речь идёт о многочасовом барражировании самолёта радиоэлектронной и радиотехнической разведки RC-135W «Rivet Joint» ВВС США вдоль береговой линии провинции Латакия (на удалении 45 км); также в районе присутствовал дальний противолодочный самолёт P-8A «Poseidon». Установленные на машинах комплексы радиотехнической разведки 55000 (с пассивными станциями бокового обзора), радиоэлектронной разведки 85000 (ES-182 MUCELS) и оптической разведки MX-20HD «прощупывали» наземную тактическую обстановку исключительно на побережье Латакии, куда и был спроецирован удар (о чём говорит скриншот с «Флайтрадара»).

Изображение

https://topwar.ru/147228-ne-bez-uchasti ... essii.html

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 20 Сеп 2018, 13:33

Кухулин написа:
20 Сеп 2018, 10:17


Изображение

Американските ВС редовно летят на такива мисии в района, според мен не е нищо специално, както си въобразяват авторите на статията...

https://www.haaretz.com/us-news/u-s-ama ... -1.5489726

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 20 Сеп 2018, 13:46

Super_Hornet написа:
16 Сеп 2018, 15:06

....


Хорнет, това пише в твоите чаршафи:
Пассивная фазированная антенная решётка (англ. passive electronically scanned array, PESA) имет центральный радиочастотный источник, который через фазовращатели направляет энергию в излучающие элементы, расположенные в передней части антенны. Является предшественником активной ФАР, где каждый из излучающих элементов имеет свой источник. Не смотря на некоторые недостатки, а именно меньшую помехозащищенность) - обусловленную сложностью формирования провалов ("нулей") диаграммы направленности антенны на источник помехи за счёт одного лишь фазового управления ДН, сегодня ПФАР (прежде всего БРЛС "Ибрис" истребителя Су-35С) успешно конкурируют с АФАР, в которых используется амплитудно-фазовое управление ДН. Происходит это по той причине что при заданных массо-габаритных параметрах (весьма ограниченных для самолёта-истребителя) используя ПФАР сегодня можно получить бОльшую излучаемую мощность чем на современных АФАР.
Накратко - това е парна машина в сравнение с ДВГ, или айде - автомобил с карбуратор, срещу такъв с електронно управление на впръскването и т.н.

Апропо, какво му е радостното, че Су има най-голямото джудже... ъъ, най-мощният радар? Единственото, което постига е, че противниковите средства за РТР ще го открият преди той-тях....
"Самолет после пуска ракеты отворачивают на ортогональный курс. Этот курс непрерывно корректируют, сохраняя его ортогональность. Синхронно с отворотом самолета поворачивают антенну его бортовой радиолокационной станции, обеспечивая сопровождение ею самолета противника и наведение на него выпущенной ракеты. Одновременно с отворотом самолета на ортогональный курс производят снижение высоты его полета. Возможные во время ортогонального маневра препятствия выявляют с помощью установленной на самолете лазерной локационной станции и огибают их. Техническим результатом изобретения является снижение вероятности поражения самолета воздушным противником при условии продолжения наведения на противника выпущенной с самолета ракеты."
Това дали още работи срещу съвременните радари и сензорфюжън?

и малко офтоп (иначе няма да съм аз, може би)..
Кало беше един от малко ерудирани участници, който аргументираше и позицията си.
WTF? :lol: :lol: :lol:

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1859
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 20 Сеп 2018, 17:49

piston написа:
20 Сеп 2018, 13:33
Кухулин написа:
20 Сеп 2018, 10:17


Изображение

Американските ВС редовно летят на такива мисии в района, според мен не е нищо специално, както си въобразяват авторите на статията...

https://www.haaretz.com/us-news/u-s-ama ... -1.5489726
Редовно летят, но в статията пише, че толова дълго не са обикаляли от юли тая година. Може и да лъжат, не съм проверявал.

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 21 Сеп 2018, 01:32

piston написа:
20 Сеп 2018, 13:46
Накратко - това е парна машина в сравнение с ДВГ, или айде - автомобил с карбуратор, срещу такъв с електронно управление на впръскването и т.н.

Мармот завива шоколад...

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 21 Сеп 2018, 07:40

Super_Hornet написа:
21 Сеп 2018, 01:32
piston написа:
20 Сеп 2018, 13:46
Накратко - това е парна машина в сравнение с ДВГ, или айде - автомобил с карбуратор, срещу такъв с електронно управление на впръскването и т.н.

Мармот завива шоколад...
Твойте хора го казват, Хорнете! :mrgreen:
Является предшественником активной ФАР,
Апропо, ПФАР е с по-ниска надеждност, това също го знаеш, нали?

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Super_Hornet » 21 Сеп 2018, 23:26

При равни други условия е така, но това не пречи на работата със станиола на мармота.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 525
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от gabocvet » 25 Сеп 2018, 04:46

Стига да е истинско
Lockheed Martin F-22A Raptor, прихванат от ОЛС-35 на Су-35С

Изображение

Изображение

https://bmpd.livejournal.com/3353432.html

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5001
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Online

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 25 Сеп 2018, 06:41

Може и да е F-15. Не че има значение, но е трудно да се прецени. Аз бих заложил, че е Орела.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2430
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от piston » 25 Сеп 2018, 20:42

Amazon написа:
25 Сеп 2018, 06:41
Може и да е F-15. Не че има значение, но е трудно да се прецени. Аз бих заложил, че е Орела.
На мен ми прилича на "Раптор".... Няколко пъти руснаците се отдадоха на нагли провокации, включително пускаха някакви Су-25 за мюре, та възможно е снимката да е подобна ситуация..... По-интересно е къде е вторият Ф-22 и дали пилота на Су-то не изпитва лек гъдел в аварийния изход, като знае, че го бройкат... :lol:

(изображението е илюстративно)

Изображение

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 525
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от gabocvet » 02 Окт 2018, 08:37

Инересна модернизация на Ми-28НЭ, може да се каже завръщане в миналото

Възможностите за удари по земни цели се повишават още повече с добавянето в арсенала на машината на свободнопадащи бомби с калибър 100, 250 и 500 kg. Несъмнено, това е продиктувано от бойния опит в Ирак, където вертолетите, действащи срещу силите на „Ислямска държава“, не са били в състояние да унищожават ефективно с ракетите си площадни и слабозащитени цели, които иначе са особено уязвими на въздействие с мощни фугасни и фугасно-осколъчни бомби.

Изображение

Има и други интересни работи за четене

http://www.aeropress-bg.com/articles/56 ... D1%8F-2018

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2194
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Archer » 06 Окт 2018, 14:53

Проект Ил-52

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5001
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Online

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 06 Окт 2018, 15:10

С това крило, вероятно са искали скоростен височинен разузнавач.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2194
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Archer » 06 Окт 2018, 21:16

По скоро това

Изображение


Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани