Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 11 Окт 2018, 14:14

На мен ми прилича все едно е подала основната стойка.

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 13 Окт 2018, 10:03

Только подумать как слово «ссылка» изменило свой смысл за последнее столетие...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Окт 2018, 21:27

airBaltic CEO
A220-300 – рекордно нисък разход на гориво
http://m.atwonline.com/airlines/ceo-air ... el-savings

АК ще поднови целия си парк и от 2022-ра ще оперира с флотилия съставена единствено от А220
http://m.atwonline.com/aircraft-engines ... fleet-2022

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1382
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Кухулин » 16 Окт 2018, 10:41

Изображение

Чингис хан еърлайнс :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Окт 2018, 10:41

Кухулин написа:
16 Окт 2018, 10:41
Чингис хан еърлайнс :mrgreen:
Има доста случаи на почти идиотски имена (на АК). Типичен пример е

Изображение

както и

Изображение

Да, втория превозвач е скандинавски, но все пак би трябвало да им дойде на ум превода на английски. То и ливерията една.....
GoodJet e също простотия

Изображение

Казахците направо къртят със SCAT (ингилизко говорящите се дивят как можеш да кръстиш националния си превозвач лай....о).

Изображение

По мое мнение не преливат от мъдрост и:

Air 2000
Canada 3000
USA 3000
Тango
Hello
1Time
easyJet
WIZZ
JET2
Spice Jet
Jet Airways
Webjet
Jetblue
Zoom
Song
Buzz
AirTran
SN Brussels Airlines (SN е просто IATA кода, от какъв зор са го намъдрили пред името един господ знае)
Fly Air
Jazz
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 17 Окт 2018, 10:59

Много вълнуващо и живописно описание на откриването на Терминал 5 на летище Хийтроу през 2008 година (на руски) - ако не виждате текста във Файърфокс, цъкнете F9 (режим за четене). Ето и 2-3 цитата:
Зданието било представено официално на публиката. Архитектурата, както се очаквало, била шокиращо прекрасна. Ролята на червената лентичка се удала успешно на Майк Дейвис: шефът на проектантската група на бюрото на Ричард Роджърс (архитекта на Терминал 5 - бел.моя) се явил в червен костюм, с червена вратовръзка, червена риза, червени чорапи и червени обувки с червени връзки.
Това е сложен контингент, със сложен багаж, сложна миризма, сложни хигиенни и поведенчески навици, сложен оглед и сложна проверка на пътниците, багажа и документите за чума, холера, дизентерия, жълта треска, ебола, малария, хепатит, туберкулоза, СПИН, проказа, наркотици в стомаха и чантата, търговия с деца, фалшиви паспорти и свидетелства за раждане, подправени справки за здравословното състояние и с плътни тълпи кандидати за медицински оглед, санитарна обработка, карантина и депортация.
Доколкото всички виновници за очакваното тържество вече се намирали на мястото на очакваното тържество, в състояние, собствено, на тържество...
Только подумать как слово «ссылка» изменило свой смысл за последнее столетие...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 09:42

Kuwait Airways (KU) – за 8 х 338 (A330-800Neo)

https://www.reuters.com/article/us-kuwa ... SKCN1MP1DE

Изображение

Това изобщо не е новина, ако не идеше реч за варианта 800 – в края на краищата 8 самолета не са нищо особено, дори и да става въпрос за широкофюзеляжни машини (както е в случая).
Но 338 е голямата болка на Ербъс – заявките се броят на пръсти, за разлика от варианта 339 (A330-900Neo), който има 224 твърди поръчки. По авиофорумите дори почти му спретнаха панахида.
Работата е там, че модела е някаква „междинка”, от която чак толкоз превозвачите не се нуждаят. Той е с по-голям рейндж от 339, но и по-малък от 359. С по-малка вместимост от 339 и по-високо CASM. По-евтин от 359, но CASM отново е по-високо (и то значително).
За 338 имаха значителна поръчка Hawaiian (HA) – един от малкото превозвачи, за които варианта идваше по-мярка, заради специфичната локация на HNL (Хонолулу). Конкуренцията обаче не спи. Забавянето на Ербъс с 338 дойде добре дошло за HA, които в случая имаха право да канцелират поръчката си без наказателни такси и да превключат на 787, за който очевидно Боинг им е предложил сладка сделка.
Всъщност, това е до известна степен конверсия - KU имаше поръчка за 10 х 359 (A350-900). Очевидно превозвача е преценил, че не му трябват толкова много XWB (които са и на всичко отгоре доста по-скъпи), като замени 5 бройки за 338 и поръча допълнително още 3 от същия модел. Тоест настоящата му поръчка към Ербъс е вече за 5 х 359 и 8 х 338 (що се отнася до WB машини) плюс 15 х A320Neo.
Но дори и с поръчката на KU бъдещето на 338 остава несигурно. Другия единствен купувач (засега) е Uganda Airlines. А това не е особено светла перспектива.
Единствената утеха за Ербъс при провал на варианта (ако изобщо може да се говори за утеха в случая) е, че поне не е налял много пари в 338. Нови са клапите за пневматичната система, уинглетите (и там кой знае колко не са се изръсили – заимствани са от 350XWB), мотогондолите и самите двигатели, разбира се. Което означава към над 90% един А330-200. Виж при провал на 339 много повече би ги заболяло – там, заради увеличеният капацитет се наложи преработка на самия фюзеляж, а и крилата са пипнати. Слава богу, вижда се, че 339 отдвна не го грози такава участ.
Така или иначе, болшинството предричат на 338 съдбата на нишова машина (подобно на 736 и 318) – инвестиците ще бъдат избити, но едва ли ще докара сериозни печалби.
Още все пак е рано да се каже – 338 е идентичен по големина с 332 (при по-добър CASM и рейндж), а все още по света има много сравнително нови А330-200. Един ден те ще трябва да бъдат заменени, зависи какво ще избере превозвача. Появиха се и мнения, че би бил добър и като карго машина, но това е малко вероятно – Ербъс нито е стартирал F вариант, нито изглежда да има такова намерение.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 19 Окт 2018, 09:46

Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:42
XWB
Има ли някъде писано как точно такова име са избрали на иначе симпатичен самолет? :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 09:58

Sharana написа:
19 Окт 2018, 09:46
Almasy написа:
19 Окт 2018, 09:42
XWB
Има ли някъде писано как точно такова име са избрали на иначе симпатичен самолет? :mrgreen:
Ще обясня, но вероятно утре-вдруги ден, че сега ноо раута.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6507
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Thorn » 19 Окт 2018, 13:14

pnp5q написа:
17 Окт 2018, 10:59
Много вълнуващо и живописно описание на откриването на Терминал 5 на летище Хийтроу през 2008 година (на руски) - ако не виждате текста във Файърфокс, цъкнете F9 (режим за четене). Ето и 2-3 цитата:
Зданието било представено официално на публиката. Архитектурата, както се очаквало, била шокиращо прекрасна. Ролята на червената лентичка се удала успешно на Майк Дейвис: шефът на проектантската група на бюрото на Ричард Роджърс (архитекта на Терминал 5 - бел.моя) се явил в червен костюм, с червена вратовръзка, червена риза, червени чорапи и червени обувки с червени връзки.
Това е сложен контингент, със сложен багаж, сложна миризма, сложни хигиенни и поведенчески навици, сложен оглед и сложна проверка на пътниците, багажа и документите за чума, холера, дизентерия, жълта треска, ебола, малария, хепатит, туберкулоза, СПИН, проказа, наркотици в стомаха и чантата, търговия с деца, фалшиви паспорти и свидетелства за раждане, подправени справки за здравословното състояние и с плътни тълпи кандидати за медицински оглед, санитарна обработка, карантина и депортация.
Доколкото всички виновници за очакваното тържество вече се намирали на мястото на очакваното тържество, в състояние, собствено, на тържество...
Петя, това беше велико! Много благодаря за находката!

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Окт 2018, 18:46

SSJ - бездънен чувал

Кремъл вече наля толкова милиарди, че сигурно биха стигнали за две програми.
И очевидно няма да се спре до тук.
След 1-ви Октомври в рамките на дни излязоха още 2 декрета с които отново се наливат повече от $150 милиона.
Планирана е вече и следваща, още по-голяма субсидия, само за Aeroflot, когото Кремъл принуди да заяви още 50 x SSJ100-95.
Moже да се каже, че реално Сухой проблеми няма никакви. Бюджета е техен.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Окт 2018, 17:34

А реално работи ли се по подобряване на самолета, и по новият вариант, или това са просто субсидии за спасяване на проекта?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Окт 2018, 21:40

Amazon написа:
20 Окт 2018, 17:34
А реално работи ли се по подобряване на самолета, и по новият вариант, или това са просто субсидии за спасяване на проекта?
Работи се.
Shrink варианта по прогнози/писания ще бъде съвсем нов самолет. Той обаче е само на хартия.
Парите се наливат в вариант 100.
Няма какво да се преструвам - никога няма да признаят, че за момента произвеждат боклук.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани