Военна авиацияЛюбопитно (Военна авиация)

Модератор: Amazon

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 25 Май 2018, 15:24

Сигурно. Ама при маневри с 9g, много ти се потят ръцете :) Не се шегувам. Дори при учебен полет, пилотите на изтребители олеквали с по някой килограм от потенето.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 25 Май 2018, 17:33

Almasy написа:
25 Май 2018, 14:42
Ще задам тъп въпрос, но.....С ръкавици оперирането с тази техника не е ли по-трудно?
:)
Е по-трудно е разбира се, но ръкавиците си ги има и няма къде да се дянат. Затова трябват големи копчета :D

Пък и то това реално заменя хартията (карта/полетно задание/бележки) и изкарва неща, които не са в интерфейса на изтребителя. Като цяло е занимавка докато автопилота кара към целта. Като наближи вече трябва да знае какво да очаква и няма да се отвлича да си гледа крака :D

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 28 Май 2018, 03:51


Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 28 Май 2018, 09:42

Amazon написа:
28 Май 2018, 03:51
Не се вижда отсека
Above top secret :D

Иначе ракетата е интересна, само Ф-35 може да се похвали с нещо подобно, което се побира в отсека.

plamenhk
Редовен потребител
Мнения: 387
Регистриран на: 16 Окт 2017, 07:48
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от plamenhk » 28 Май 2018, 11:01

Sharana написа:
28 Май 2018, 09:42
Amazon написа:
28 Май 2018, 03:51
Не се вижда отсека
Above top secret :D
Иначе ракетата е интересна...
Да, особенно с цветът си. :lol: Тестовите изпитания с х-59, най вероятно в Ахтубинск, ги представят като сцени от Сирия.

И клипът е интересен с качеството си на порно филм от 60г.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 28 Май 2018, 11:08

Видеото с 99% гаранция не е от Сирия, което не отменя факта, че въпросната ракета е доста даже интересна предвид факта, че се побира в отсека и то не в единична бройка.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 01 Юни 2018, 04:17

Ах тази туитър дипломация в днешно време - не само Тръмп троли там...
След постър от Top Gun 2 последва малко тролене :D
Изображение
Изображение
Изображение

След това и малко фейл от Raytheon.
Изображение

F-35 също не беше пощаден :lol:
F-35 embarrassed by Tom Cruise's new 'Top Gun' movie going with its older competitor, the F-18
https://www.businessinsider.de/f-35-emb ... ?r=US&IR=T

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 01 Юни 2018, 11:51

Колекция от редки модели:

https://www.slideshare.net/thewhizzer/s ... e-aircraft
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 05 Юни 2018, 00:35

Знаех, че японците са напред с материала при АФАР, но нещо бях пропуснал че са успяли да набутат такава и в ракета В-В, при това още преди години. В сравнение с AIM-120 тогава ГСНто захващало целта автономно 40% по-рано и самолета е бил свободен. Освен това РЕБа срещу АФАР е доста по-сложен.
А до края на тази година е възможно да се появи прототип на JNAAM (Joint New Air-to-Air Missile). На практика вариант на Метеор, който се побира в Ф-35 и с японска ГСН с АФАР.

Кратко за японския опит с АФАР.
- The first military ground-based AESA was the J/FPS-3 which became fully operational with the 45th Aircraft Control and Warning Group of the Japan Self-Defense Forces in 1995.
- The first series production ship-based AESA was the OPS-24 Fire-control radar introduced on the Asagiri-class destroyer DD-155 Hamagiri launched in 1988.
- The first AESA on a combat aircraft was the J/APG-1 introduced on the Mitsubishi F-2 in 1995.
- The first AESA on a missile is the seeker head for the AAM-4B air-to-air missile (Mitsubishi F-2, Mitsubishi F-15J).

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 05 Юни 2018, 03:40

Ако успеят и да докарат приемлива цена ще е пробив. А не виждам защо да не успеят. Според мен АФАР е по скоро наличе на технологии, отколкото по скъпа елементна база. Съдя по това че всички с възможности се насочват натам.

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1382
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 05 Юни 2018, 06:00

Sharana написа:
05 Юни 2018, 00:35
Знаех, че японците са напред с материала при АФАР, но нещо бях пропуснал че са успяли да набутат такава и в ракета В-В, при това още преди години. В сравнение с AIM-120 тогава ГСНто захващало целта автономно 40% по-рано и самолета е бил свободен.
Какво отношение има АФАР към тези 40%?

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 05 Юни 2018, 11:29

Кухулин написа:
05 Юни 2018, 06:00
Какво отношение има АФАР към тези 40%?
Едва ли ще напишат в рекламната брошура. На повечето места все пак пише, че при еднакви габарити АФАР докарва доста повече обхват.
The advantages of this simple building block approach to radar design are many. Vastly simpler mechanical designs are possible, as there is no rotational movement of the antenna head. In addition, as the antenna does not rotate the radar occupies less space. Less space means that either a larger antenna can be fitted into a given volume, thereby improving the radar’s range and angular resolution, or it weighs less – always an important factor in aircraft design. Because the receiver is always aligned with the transmitter (unlike a rotating radar where the antenna head will have rotated when distant returns are received), AESA radars have much longer ranges than equivalent conventional radars.
http://airpower.airforce.gov.au/APDC/me ... Part-1.pdf

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1382
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 05 Юни 2018, 12:04

Така е, но горното важи за всяка ФАР, докато технологичния пробив е свързан именно с буквата А.
Освен това диаметъра на антената не се определя от масата на ГСН.

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1382
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 05 Юни 2018, 12:50

Кухулин написа:
05 Юни 2018, 12:04
Освен това диаметъра на антената не се определя от масата на ГСН.
И изобщо, сега гледам, че японската ракета има с 25 мм по-голям диаметър от AMRAAM, което само по себе си дава 30% разлика в площта на антената, без да отчитаме маса, мощност и т.н.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 07 Юни 2018, 05:27

Много интересни кадри с коментар от тренажор на Грипен Е.
https://youtu.be/x-4i9pC4VWc

А тук графиката на симулатора хваща окото:
https://youtu.be/O5Vyji9wlak

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1382
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Кухулин » 07 Юни 2018, 08:30

Изображение

Китайчугите пак разпилват някакъв бюджет :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 09 Юни 2018, 23:36

На новият Air Force One ще има нови хладилници. Цената? 24 милиона долара:

https://www.defenseone.com/business/201 ... on/145457/

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 498
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от gabocvet » 12 Юни 2018, 11:22

Ф-22 навъртя вече 20г.

Изображение

Има и пилоти с нальот 1000 часа на раптор.

Изображение

Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 93
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Hawkeye » 20 Юни 2018, 19:47

Съвсем случайно попаднах на това видео, което показва как C130 каца и излита отUSS Forrestal.... без помощта катапулт или Arresting gear. :shock:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ar-poc38C84

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2073
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Archer » 24 Юни 2018, 18:21

Russian military air operations in Syria

https://www.cna.org/CNA_files/PDF/COP-2 ... -Final.pdf

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 24 Юни 2018, 21:20

Hawkeye написа:
20 Юни 2018, 19:47
Съвсем случайно попаднах на това видео, което показва как C130 каца и излита отUSS Forrestal.... без помощта катапулт или Arresting gear. :shock:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ar-poc38C84
Интересното е, ча само добрият стар работен кон го може. Той и е проектиран да използва къси полоси. Или изключително къси, ако му прикачат JATO ускорители. Изтребителите не могат. Дори F-18E, без въоръжение и горво, дори теоретично не може без катапулт, да излети от самолетоносач, или да кацне без въжета.

Все си мисля да отворя една тема за за самолети, които са работни коне и гръбнак на различните ВВС, но незаслужено остават в сянка. Например A-6, C-130, Пе-2, Як-1...много са.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 2741
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Ivanov » 24 Юни 2018, 21:22

Amazon написа:
24 Юни 2018, 21:20
Hawkeye написа:
20 Юни 2018, 19:47
Съвсем случайно попаднах на това видео, което показва как C130 каца и излита отUSS Forrestal.... без помощта катапулт или Arresting gear. :shock:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ar-poc38C84
Интересното е, ча само добрият стар работен кон го може. Той и е проектиран да използва къси полоси. Или изключително къси, ако му прикачат JATO ускорители. Изтребителите не могат. Дори F-18E, без въоръжение и горво, дори теоретично не може без катапулт, да излети от самолетоносач, или да кацне без въжета.

Все си мисля да отворя една тема за за самолети, които са работни коне и гръбнак на различните ВВС, но незаслужено остават в сянка. Например A-6, C-130, Пе-2, Як-1...много са.
Харикейн в сянката на Спитфаер !

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 24 Юни 2018, 21:24

Да, добър пример.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 2741
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Ivanov » 24 Юни 2018, 21:31

https://www.youtube.com/watch?v=qFavtMOXrOE
Това не знам дали си виждал ! Този може и да го направи . Излетя на спирачки :)

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4682
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 25 Юни 2018, 05:18

Е те все пак използват рампата. Тези които не я използват изпълняват така нареченото "опиране-и-излитане" (touch and go). Отделено че Су-33 е прекрасен самолет. Не случайно Китайците избраха точно него да копират под индекса J-15.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани