Военна авиацияЛюбопитно (Военна авиация)

Модератор: Amazon

Отговори
rki
Редовен потребител
Мнения: 3494
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от rki » 25 Юли 2017, 09:46

От мурзилките, както и всякакви подобни за ЕОП на съвременен самолет.
ага - четат военное обозрение, гледат след това в тавана и си казват бе що да не обявим 0,5 м2, нищо че реално е 5-10 м2...

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1757
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Super_Hornet » 25 Юли 2017, 09:52

rki написа:
25 Юли 2017, 09:46
От мурзилките, както и всякакви подобни за ЕОП на съвременен самолет.
ага - четат военное обозрение, гледат след това в тавана и си казват бе що да не обявим 0,5 м2, нищо че реално е 5-10 м2...
Или обратното.

boyankolev
Редовен потребител
Мнения: 59
Регистриран на: 22 Юли 2016, 08:26
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от boyankolev » 25 Юли 2017, 20:36

Sharana написа:
24 Юли 2017, 21:31
boyankolev написа:
24 Юли 2017, 20:37
Sharana написа:
24 Юли 2017, 18:31
https://www.1tv.ru/news/2017-07-23/3293 ... h_chelovek

Сергей Богдан 3:06 - 3:27.
Нямам идея как може да изръси такъв бисер...
Струва ми се сравнително логичен в тоя интервал, би ли пояснил... ?
Ще се наливат милиарди в самолет, който ще струва 4 пъти повече от Су-35 (логично) при положение, че така и така всичко ще е БВБ, а там свръхманевреността на Т-50 ще е решаваща? Су-35 не става за БВБ ли? Защо ли се мъчат толкова да направят стелт самолет тогава :roll:
Помислих, че е за това, че казва, че самолета самолета запазва стабилност при всякакви скорости. Не съм те разбрал. Благодаря за отговора!
В предишни интервюта Богдан доста нормално обясняваше, че според него супер маневремеността не е супер оръжие, ама е по-добре да я има.
Просто вече явно му е част от работата да говори и рекламни приказки.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2073
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Archer » 08 Авг 2017, 18:35

Ей тва е домашен симулатор :!:

Изображение

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Sharana » 31 Авг 2017, 19:40

Турските ВВС изпитват огромен глад за подготвени изтребителни пилоти след масовата чистка на която бяха подложени въоръжените сили на страната след проваления опит за военен преврат от 15 юли 2016 г. По време на преврата поне 25 пилота са летели със своите F-16 в подкрепа на преврата, като 11 от тях са нанасяли и бомбени удари.

1752-ма офицери са били уволнени от ВВС веднага след преврата, като се предполага, че 300 – 350 от тях са били бойни пилоти. Турските ВВС разполагат с около 300 бойни самолети, 245 от които са F-16, а броя на техните пилоти преди преврата е бил около 700, което значи че фактически турските ВВС не разполагат с екипажи за повечето си изтребители.

Турция е отправила запитване към няколко чужди страни за изпращане на инструкторски състав подготвен на F-16, което ще помогне за ускоряването на подготовката на нови летци. Пакистан е била единствената страна, която се е съгласила.

САЩ са блокирали желанието на Пакистан, поради редица ограничения, които страната може да налага на всички клиенти на американски бойни самолети.

Поради това Турция е отправила запитване към САЩ за инструктори, което е било отхвърлено. Американската страна е заявила, че подобно обучение може да стане в САЩ, но за него трябва да се сключи отделно споразумение.
http://aeropress-bg.com/news/military-a ... 0%B8%D1%8F

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Sharana » 14 Сеп 2017, 12:44

Това, което ми беше предоставено като информация от трите самолета, е, че Gripen, Вие знаете, той е шведски самолет, има произведени над 260 самолета от този тип – ако не ме лъже паметта, има го на въоръжение в Унгария, Чехия и Великобритания. Самолетът има пълна съвместимост с НАТО, като ресурсът на един Gripen, модификация C/D, е 6000 летателни часа (всъщност ресурса е 8000 часа - бел. ред.). С този ресурс при разчета, който преди малко направих, имаме около 40 години експлоатация на един чисто нов Gripen. Информацията, която имах в онзи момент, беше някъде от порядъка на около 800-850 милиона лева, но пак подчертавам, това беше съвсем първоначален етап, без влизане в детайли в сделката.
Следващият самолет, който се предлагаше и беше одобрен, беше Eurofighter. Той е добър самолет. На пазара се предлагаха 9 броя в този момент като цената обаче беше доста висока – над 540 милиона евро. Другият слаб момент в тази първоначална оферта беше сериозната годишна издръжка на самолетите в порядъка на 45 – 50 милиона евро, като ресурсът на Eurofighter предлаган в онзи момент, беше някъде около 25 – 30 години. Разбира се, третата оферта беше на F-16. Предлагаха се 9 броя от тях за около 450 милиона долара. Този самолет има сравнително добра поддръжка от порядъка на десетина, петнадесет милиона долара на година. Ресурсът е от порядъка на 18 – 20 години. Това мога да кажа по този въпрос. Благодаря Ви. (Въпрос встрани от микрофоните.) За Gripen ли? Може би я нямам, но нека да помисля – момент. За него годишната поддръжка е някъде около 16 милиона.
http://aeropress-bg.com/4783-%D0%BA%D0% ... 0%B8%D0%B5
Хмм, Ф-16 по-евтин за експуатация?

rki
Редовен потребител
Мнения: 3494
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от rki » 14 Сеп 2017, 13:18

Знае ли се какво включва тази годишна поддръжка и дали включва едни и същи неща за трите самолета?
Защото горе не се говори за разходи за експлоатация, а се говори само за разходи за годишна поддръжка.....

PS И друго неясно има - тези 16 милиона за Грипените в каква валута са дадени и за колко броя самолети? Защото офертата на Eurofigter е в евро и подръжката е дадена в евро, F16 оферта в долари и съответно поддръжка в долари. За Грипен сумата е спомената в левове, така че логично би било да говорим за 16 милиона лева годишна поддръжка за 8? (9?, 8+8?) самолета.
Последна промяна 1 на rki, променена общо 14 пъти

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Bruchpilot » 14 Сеп 2017, 14:25

Sharana написа:
14 Сеп 2017, 12:44
Хмм, Ф-16 по-евтин за експуатация?
На мен и друго ми се наби в очи:
В следващата итерация на използването на Методиката се получава задължително изискване схемата на плащане, което автоматически води до промяна. При използването на първата итерация, когато схемата за плащане е основополагащ критерий, а не задължително условие, Методиката е приложена и тогава вариантът F-16 е бил оценен като най-добър.
Във втория случай, когато схемата за плащане от основополагащ критерий става задължително изискване, това го прави субективният фактор, а не Методиката, тогава офертата на F-16 отпада и съответно с прилагането на Методиката Gripen излиза като най-добра алтернатива. Казвам, че самата Методика като обективно средство не би повлияла върху крайното решение, но средата, условията, в които Методиката се прилага, а те създават от субективния фактор, влияят върху крайното решение.
Строши-пилот :mrgreen:

1951
Редовен потребител
Мнения: 16
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от 1951 » 14 Сеп 2017, 19:19

Sharana написа:
14 Сеп 2017, 12:44
Това, което ми беше предоставено като информация от трите самолета, е, че Gripen, Вие знаете, той е шведски самолет, има произведени над 260 самолета от този тип – ако не ме лъже паметта, има го на въоръжение в Унгария, Чехия и Великобритания. Самолетът има пълна съвместимост с НАТО, като ресурсът на един Gripen, модификация C/D, е 6000 летателни часа (всъщност ресурса е 8000 часа - бел. ред.). С този ресурс при разчета, който преди малко направих, имаме около 40 години експлоатация на един чисто нов Gripen. Информацията, която имах в онзи момент, беше някъде от порядъка на около 800-850 милиона лева, но пак подчертавам, това беше съвсем първоначален етап, без влизане в детайли в сделката.
Следващият самолет, който се предлагаше и беше одобрен, беше Eurofighter. Той е добър самолет. На пазара се предлагаха 9 броя в този момент като цената обаче беше доста висока – над 540 милиона евро. Другият слаб момент в тази първоначална оферта беше сериозната годишна издръжка на самолетите в порядъка на 45 – 50 милиона евро, като ресурсът на Eurofighter предлаган в онзи момент, беше някъде около 25 – 30 години. Разбира се, третата оферта беше на F-16. Предлагаха се 9 броя от тях за около 450 милиона долара. Този самолет има сравнително добра поддръжка от порядъка на десетина, петнадесет милиона долара на година. Ресурсът е от порядъка на 18 – 20 години. Това мога да кажа по този въпрос. Благодаря Ви. (Въпрос встрани от микрофоните.) За Gripen ли? Може би я нямам, но нека да помисля – момент. За него годишната поддръжка е някъде около 16 милиона.
http://aeropress-bg.com/4783-%D0%BA%D0% ... 0%B8%D0%B5
Хмм, Ф-16 по-евтин за експуатация?
Американците дават сума в долари, шведите в левове. Но и двете са пълен булшит.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Sharana » 15 Сеп 2017, 02:47

1951 написа:
14 Сеп 2017, 19:19
Американците дават сума в долари, шведите в левове. Но и двете са пълен булшит.
Хм, така по-може. Но щом ги наричаш булшит предполагам си чул още нещо :)
rki написа:
14 Сеп 2017, 13:18
Знае ли се какво включва тази годишна поддръжка и дали включва едни и същи неща за трите самолета?
Защото горе не се говори за разходи за експлоатация, а се говори само за разходи за годишна поддръжка.....

PS И друго неясно има - тези 16 милиона за Грипените в каква валута са дадени и за колко броя самолети? Защото офертата на Eurofigter е в евро и подръжката е дадена в евро, F16 оферта в долари и съответно поддръжка в долари. За Грипен сумата е спомената в левове, така че логично би било да говорим за 16 милиона лева годишна поддръжка за 8? (9?, 8+8?) самолета.
Няма как да знаем. Но от прочетеното по-нататък останах с впечатлението, че става въпрос за 8 самолета при 150 часа годишно на всеки. Тоест ако вземем 50 милиона евро за EF излиза нещо от рода на 41К евро на час. Какво са смятали и какво не няма как да знаем, немците, австрийците и британците си оценяват техните на по 70 000 евро/паунда на час като теглиш чертата със всичко (включително неща като охрана на хангарите например).
За Ф-16ките към 12 500 долара (~10 500 евро)
Грипените щом са в левове към 13 500 лева (~ 6 900 евро)

Мои си фантазии разбира се, но съотношението между цифрите е много близко до такова при други сравнения.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Amazon » 12 Окт 2017, 00:12

Симулатор на F-16V:

Изображение

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Amazon » 22 Окт 2017, 00:07

Разбирам защо конгреса се инати да пенсионира прасето:

https://youtu.be/o7JM82fa5ZY

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Sharana » 31 Окт 2017, 07:20

LM се пробват да убедят USAF че им трябват стелт танкери.
Изображение
Изображение

И бонус дълга статия:
http://www.thedrive.com/the-war-zone/70 ... lth-tanker

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Bruchpilot » 27 Ное 2017, 14:56

Това е едно старо интервю, но след като днес го прочетох за незнам кой път, реших че може да е интересно:
http://www.aeropress-bg.com/articles/26 ... -za-mig-29
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2073
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Archer » 28 Ное 2017, 17:17

Изображение


Иначе
LM се пробват да убедят USAF че им трябват стелт танкери.
За стелт танкери не знам, ама много вероятно е да имат някакъв малък стелт тактически транспортен самолет.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2073
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Archer » 11 Дек 2017, 23:25

За тия дето се оплакват че в казармата са правили сапунки :lol:

Изображение

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 15528
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Dinain » 06 Яну 2018, 20:44

U.S. Air Force conducts intercepts during Baltic Air Policing mission
SIAULIAI, LITHUANIA
01.05.2018
Video by Tech. Sgt. Roidan Carlson
Headquarters U.S. Air Forces in Europe and Air Forces Africa
Subscribe 15

The 493rd Expeditionary Fighter Squadron, belonging to the 48th Fighter Wing, RAF Lakenheath, United Kingdom, executes safe and standard intercepts while participating in the NATO Baltic Air Policing mission. Intercepts are a regular occurrence, and U.S. Air Force pilots routinely conduct them in a safe and professional manner. The U.S. Air Force will complete its fifth rotation as the lead nation for Baltic Air Policing on Jan. 8, 2018.

[00:00] Video Courtesy of NATO TV / Luca Fazzuolli
U.S. Air Force F-15 pilots scramble during an exercise during the Baltic Regional Training Event at Šiauliai Air Base, Lithuania, April 1, 2014. U.S. Air Force pilots work side-by-side with European allies and partners training to meet future security challenges.
Full video can be found at: https://www.dvidshub.net/video/326461/b ... ing-b-roll

https://www.dvidshub.net/video/578729/u ... ng-mission
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."

(Richard III - William Shakespeare)
...
Days since last IAF airstrike in Syria

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Bruchpilot » 08 Яну 2018, 14:46

Израелците се саморекламират:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=194&v=9-gvYnOX7II
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2073
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна Авиация)

Мнение от Archer » 09 Яну 2018, 10:18

Относно очакваната живучест на А-10 на европейския ТВД

In the 1980s the Air Force planned to deploy 68 A-10s to each of six Forward Operating Locations in West Germany in the event of war with the Soviets. The twin-engine A-10s, with their 30-millimeter guns and Maverick missiles, were NATO’s main tank-killing weapon.
According to Combat Aircraft magazine, the flying branch predicted that, if the A-10s went into action, seven percent of the jets would be lost per 100 sorties. Since each pilot was expected to fly at most four missions per day, each base would in theory generate more than 250 sorties daily. At this pace, a seven-percent loss rate per 100 flights equaled at least 10 A-10s shot down at each FOL every 24 hours — and that’s being conservative.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 03 Фев 2018, 23:26

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... d_aircraft

Списък с най-произвежданите самолети в историята. Направиха ми впечатление две неща. Огромният брой Чесна и Пайпър, които са произведени - общо около 150 000. Това все пак са семейни/хоби/изследователски самолети.

После се порових и се оказа, че 60-те и 70-те американците са били толкова богати, че средният годишен доход на семейство, се е равнявал на чисто нов самолет ($8000 vs $8500-10 000). Все едно днес средният годишен доход на семейство да е 340 000 долара.

Другото е че не очаквах, че са били произведени чак толкова Bf 109 и Fw 190 - над 50 000 бройки! Не е случайно, че към края на войната и те започват да използват камикадзе. Железария има на корем, обаче обучени пилоти няма.

Май това са го схванали само французи и американци и обучават пилоти за нуждите които предвиждат в средносрочен план, а не за това от което имат нужда днес, или в непосредствено бъдеще.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 10 Май 2018, 03:36

Развитие по темата за новите конвертоплани с неподвижна гондола на двигателя

https://www.youtube.com/watch?v=YK7eX4s8YIg

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4683
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Amazon » 18 Май 2018, 07:09

Музикален поздрав. Започвам да схващам, защо разходите по създаването на Б-29 значително са превишавали тези по проекта Манхатън и защо след като слага ръка на един, Сталин нарежда да го прекопират без никакви свободни съчинения. И тия двигатели са произвеждани 44-та...

https://www.youtube.com/watch?v=NP4URtH6tNg

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 20 Май 2018, 20:56

И по-сериозните играчки вече си пробват новичките бази.

Изображение
Изображение

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1450
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Sharana » 25 Май 2018, 13:49

Изображение

Обаче не е айпад :D Fighter Sphere tablet

Изображение
Изображение

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2343
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Военна авиация)

Мнение от Almasy » 25 Май 2018, 14:42

Ще задам тъп въпрос, но.....С ръкавици оперирането с тази техника не е ли по-трудно?
:)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани