НаукаТесла и SpaceX

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 06 Фев 2020, 04:30

rki написа:
05 Фев 2020, 22:39
А да - от екологична гледна точка най-незамърсяващи са хибридите. Ако някой е много еко,био - да си купи приус или болт, вместо да се пъне като гладен на сране за тесла или тайкан например.
От хибридите волт(не болт, болт е изцяло електрически) става защото там има малко резервно двигателче, иначе е електричарка. И е страхотен за каране! Обаче хибридите са задънена улица. Мъкнеш две системи, проблемите на две системи и подръжката им. Една хубава бензинова кола е по-икономична от Приус. В Топ Гиър го доказаха емпирично. Просто маркетинг и традиция за Тойота. Никой не гледа сериозно на рази куца концепция.

Ако малко покараш Тесла ти гарантирам, че и ти ще гледаш, като там каквото гадно си написал. Откъде си ако не е тайна? Този израз съм го чувал няколко пъти от хора от Враца.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 06 Фев 2020, 08:25

rki написа:
05 Фев 2020, 22:36
EddieBG написа:
05 Фев 2020, 19:42
rki написа:
05 Фев 2020, 09:53
google:
- tulip mania
- mississippi company
- south sea company
- btc 2017
- enron
- dotcom
Като стана дума за дотком балона, google:

- google (малко тафталогия, или по-добре Alphabet)
- amazon
- facebook
- ebay
Тия по време на дотком-а са дребни компанийки - амазон са примерно невразначна книжарница по това време, в която никой не вярва, яхуу са спечелили съревновението при търсачките и т.н.
А по времето на дотком-а Тесла къде са били?
Мисля че говорим за настоящия период, където една компания (Алфабет), не произвеждаща нищо, което да може да се пипне, обаче има пазарна капитализация от 1 трлн. долара. Тя обаче не е балон, а пък интересно - собственик са примерно на Youtube.
И понеже се замерваме с гугъл и вадим примери от дотком балона - google Pixelon.

Така че леко с тези сравнения - не са от полза за балони като тесла.
Как разбираме че Тесла са балон? Гледаме че нямат печалба ли? Щото една компания - особено публична, трябва да печели, за да не се набутат акционерите й, нали? Дженерал Мотърс с техния до скоро притежаван Опел не са ли балон - Опел последните 20 години са само на загуба. Говорим за едни 20 милиарда.

Говорим за резкия скок на акциите на Тесла последния месец и съответно увеличената й пазарна капитализация? Не съм борсов специалист, напълно възможно е да е някакъв мъсков джедайски трик. Странно, защо други, къде къде по-опитни и богати финансови акули не са го приложили досега, но винаги има изключения - понякога и малкото шаранче може да научи на някой трик големия сом. Добре, ама Тесла са на пазара от коя година? Примери с колко 17 годишни балони можеш да дадеш от дотком-а, който толкова успешно набута в спора. То за три петилетки, цял дирижабъл ще стане, не балон...
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 6914
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 06 Фев 2020, 13:05

EddieBG написа:
06 Фев 2020, 08:25


А по времето на дотком-а Тесла къде са били?
:?:
не произвеждаща нищо, което да може да се пипне
lol

Как разбираме че Тесла са балон? Гледаме че нямат печалба ли? Щото една компания - особено публична, трябва да печели, за да не се набутат акционерите й, нали? Дженерал Мотърс с техния до скоро притежаван Опел не са ли балон - Опел последните 20 години са само на загуба. Говорим за едни 20 милиарда.
Интересно - публичния рефрен с който се оправдава цената на TSLA е, че Тесла не е автомобилна компания.
Но щом желаете да набутате и GM в разговора, да видим - GM са сравнително млада компания - нямат и 11 години. Ето резултатите им през този период в милиони USD:
Net income (loss)attributable to stockholders
July 10, 2009 Through December 31, 2009 - (4,297 )
2010 - 6,172
2011 - 9,190
2012 - 6,188
2013 - 5,346
2014 - 3,949
2015 - 9,687
2016 - 9,427
2017 - (3,864)
2018 - 8,014
2019 - 6,732
https://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edga ... e&count=40
2019 са продали някакви си 7 милиона и 700 хиляди автомобила, доходността от дивидент ти е над 4%, P/E 7 и нещо, Forward P/E 1 Yr. 5.74, Earnings Per Share(EPS) $ 4.62, Market Cap около 51 милиарда долара и т.н.

Същото за Тесла - около 360-370 хиляди автомобила, доходност от дивидент 0%, P/E - #DIV/0!, Forward P/E 1 Yr. 223.99, Earnings Per Share(EPS) $-5.07, Market Cap 132,425,897,173 долара.
BTW - преди няма и четиридесет часа пазарната капитализация на TSLA бе 174 милиарда и кусур, после за 7 (седем) минути спадна с половин Форд, а днес вече е спаднала с почти цял GM.

Не, TSLA определено не е балон.

Говорим за резкия скок на акциите на Тесла последния месец и съответно увеличената й пазарна капитализация? Не съм борсов специалист, напълно възможно е да е някакъв мъсков джедайски трик. Странно, защо други, къде къде по-опитни и богати финансови акули не са го приложили досега, но винаги има изключения - понякога и малкото шаранче може да научи на някой трик големия сом. Добре, ама Тесла са на пазара от коя година? Примери с колко 17 годишни балони можеш да дадеш от дотком-а, който толкова успешно набута в спора. То за три петилетки, цял дирижабъл ще стане, не балон...
Честно казано тук не разбрах какво точно искате да кажете.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

https://www.tesladeaths.com/
https://elonmusk.today/

“The 15 coronavirus cases in the US within a couple of days is going to be down to close to zero.”
- President Trump, Feb 26, 2020

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 2642
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Sharana » 06 Фев 2020, 14:33

EddieBG написа:
06 Фев 2020, 08:25
Как разбираме че Тесла са балон?
Сегашната им стойност си е балон, защото нищо толкова феноменално не са постигнали през последните 4 месеца, за да им се утрои капитализацията за такъв малък отрязък от време и да кажем, че увеличението е реално, а не спекулативно. Причини за поскъпване има определено, но толкова резки движения са си резултат от спекулативните механизми на борсата.
https://www.nytimes.com/2020/02/04/busi ... price.html
Изображение

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 6914
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 06 Фев 2020, 19:25

lol - ако е истина, това ще се окаже поредното губещо начинание, за което ще се търсят лапнишарани сред робинхуд акунтите:
Streetinsider.com
@Street_Insider

SpaceX Likely to Spin Off Starlink Business, Pursue IPO - Bloomberg
$TSLA
7:17pm · 6 Feb 2020
https://twitter.com/Street_Insider/stat ... 9833839617
"Risk happens slowly at first, then all at once."

https://www.tesladeaths.com/
https://elonmusk.today/

“The 15 coronavirus cases in the US within a couple of days is going to be down to close to zero.”
- President Trump, Feb 26, 2020

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 2642
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Sharana » 06 Фев 2020, 19:33

Не е съвсем неочаквано...
Все пак инвеститорите искат след време да си върнат инвестицията и да печелят. Доста по-малко (=недостатъчно за начинанието) ще се навият да инвестират в нещо, което по идея трябваше да бъде дойната крава на SpaceX и да финансира бъдещи ракети и мисии до Марс.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 6914
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 06 Фев 2020, 19:42

Sharana написа:
06 Фев 2020, 19:33
Не е съвсем неочаквано...
Все пак инвеститорите искат след време да си върнат инвестицията и да печелят. Доста по-малко (=недостатъчно за начинанието) ще се навият да инвестират в нещо, което по идея трябваше да бъде дойната крава на SpaceX и да финансира бъдещи ракети и мисии до Марс.
Е, ако се вярва на декларациите и приказките на Елън, то този ход е напълно изненадващ. Всеки, който поне малко се е занимавал със собствен бизнес знаеше, че най-доброто е Starlink да е отделна компания - и от финансова гледна точка и по-важно - от гледна точка на риска.

За мен този ход означава, че Елън почва да осъзнава в каква каша е в момента Тесла и търси нова дойна крава - с един куршум два заека - отървава SpX от начинание, което е на път да погребе компанията и ще може да помпи цената на акциите на новата компания, така че да взима заеми срещу обезпечение от въздух.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

https://www.tesladeaths.com/
https://elonmusk.today/

“The 15 coronavirus cases in the US within a couple of days is going to be down to close to zero.”
- President Trump, Feb 26, 2020

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 06 Фев 2020, 20:38

rki написа:
06 Фев 2020, 13:05
EddieBG написа:
06 Фев 2020, 08:25


А по времето на дотком-а Тесла къде са били?
:?:
Yahoo-то и Амазон-а са започнали като малки компанийки, Tesla като какво е започнала - огромен конгломерат ли?

lol
Алфабет, в частност Youtube за да е максимално близко сравнението, "произвежда" точно това, което трябваше да произведе балона Pixelon. Кое му е смешното?


Интересно - публичния рефрен с който се оправдава цената на TSLA е, че Тесла не е автомобилна компания.
Но щом желаете да набутате и GM в разговора, да видим - GM са сравнително млада компания - нямат и 11 години. Ето резултатите им през този период в милиони USD:


2019 са продали някакви си 7 милиона и 700 хиляди автомобила, доходността от дивидент ти е над 4%, P/E 7 и нещо, Forward P/E 1 Yr. 5.74, Earnings Per Share(EPS) $ 4.62, Market Cap около 51 милиарда долара и т.н.

Същото за Тесла - около 360-370 хиляди автомобила, доходност от дивидент 0%, P/E - #DIV/0!, Forward P/E 1 Yr. 223.99, Earnings Per Share(EPS) $-5.07, Market Cap 132,425,897,173 долара.
BTW - преди няма и четиридесет часа пазарната капитализация на TSLA бе 174 милиарда и кусур, после за 7 (седем) минути спадна с половин Форд, а днес вече е спаднала с почти цял GM.

Не, TSLA определено не е балон.
Не знам за какъв рефрен за Тесла става въпрос, но GM е на 111 години. Фалита им далеч не означава, че преди 11 години са започнали от нулата, та да говорим за тях като "сравнително млада компания". Освен ако know-how-то, връзките с подпроизводители и доставчици, сервизната мрежа и всичко останало, придобито през тези 111 години и което ти трябва за да произвеждаш масово автомобили, е равно на нула.
Честно казано тук не разбрах какво точно искате да кажете.
Първо - излиза че Мъск е по-голям играч от една камара финансови акули.
Второ - колко от балоните от дотком-а преди 20 години, продължават да се надуват и до днес?
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 6914
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 06 Фев 2020, 20:54

EddieBG написа:
06 Фев 2020, 20:38
rki написа:
06 Фев 2020, 13:05
EddieBG написа:
06 Фев 2020, 08:25


А по времето на дотком-а Тесла къде са били?
:?:
Yahoo-то и Амазон-а са започнали като малки компанийки, Tesla като какво е започнала - огромен конгломерат ли?
:?:

lol
Алфабет, в частност Youtube за да е максимално близко сравнението, "произвежда" точно това, което трябваше да произведе балона Pixelon. Кое му е смешното?
Рефрена от СЕГА, че единственото важно, което се произвежда е това което може да се пипне. Всичко останало е въздух и измама.


Интересно - публичния рефрен с който се оправдава цената на TSLA е, че Тесла не е автомобилна компания.
Но щом желаете да набутате и GM в разговора, да видим - GM са сравнително млада компания - нямат и 11 години. Ето резултатите им през този период в милиони USD:


2019 са продали някакви си 7 милиона и 700 хиляди автомобила, доходността от дивидент ти е над 4%, P/E 7 и нещо, Forward P/E 1 Yr. 5.74, Earnings Per Share(EPS) $ 4.62, Market Cap около 51 милиарда долара и т.н.

Същото за Тесла - около 360-370 хиляди автомобила, доходност от дивидент 0%, P/E - #DIV/0!, Forward P/E 1 Yr. 223.99, Earnings Per Share(EPS) $-5.07, Market Cap 132,425,897,173 долара.
BTW - преди няма и четиридесет часа пазарната капитализация на TSLA бе 174 милиарда и кусур, после за 7 (седем) минути спадна с половин Форд, а днес вече е спаднала с почти цял GM.

Не, TSLA определено не е балон.
Не знам за какъв рефрен за Тесла става въпрос, но GM е на 111 години. Фалита им далеч не означава, че преди 11 години са започнали от нулата, та да говорим за тях като "сравнително млада компания". Освен ако know-how-то, връзките с подпроизводители и доставчици, сервизната мрежа и всичко останало, придобито през тези 111 години и което ти трябва за да произвеждаш масово автомобили, е равно на нула.
Ъъъъ - ако искате да се обсъжда процедурата по Ch11 на GM, която бе брутална и на принципа кой ебал, ебал, кака се ожени, то това не е темата.
Виждам, че по съществената част от поста ми няма възражения.
Честно казано тук не разбрах какво точно искате да кажете.
Първо - излиза че Мъск е по-голям играч от една камара финансови акули.
Второ - колко от балоните от дотком-а преди 20 години, продължават да се надуват и до днес?
[/quote]
1- откъде излиза?
2- колко?
"Risk happens slowly at first, then all at once."

https://www.tesladeaths.com/
https://elonmusk.today/

“The 15 coronavirus cases in the US within a couple of days is going to be down to close to zero.”
- President Trump, Feb 26, 2020

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 06 Фев 2020, 21:52

rki написа:
06 Фев 2020, 20:54
EddieBG написа:
06 Фев 2020, 20:38
rki написа:
06 Фев 2020, 13:05

:?:
Yahoo-то и Амазон-а са започнали като малки компанийки, Tesla като какво е започнала - огромен конгломерат ли?
:?:
Yahoo, Amazon и Тесла са започнали като малка компания с някаква, да я наречем, революционна идея, въпреки че както всички много добре знаем, Тесла далеч не е първия електромобил, но пък някои идеи я превръщат в първия с реално приложение такъв.
Обаче 20-ина години по-късно първите две не са балон (въпреки че акциите на Yahoo след дотком балона се сриват 8 пъти), но пък Тесла е.
Странно...
lol
Алфабет, в частност Youtube за да е максимално близко сравнението, "произвежда" точно това, което трябваше да произведе балона Pixelon. Кое му е смешното?
Рефрена от СЕГА, че единственото важно, което се произвежда е това което може да се пипне. Всичко останало е въздух и измама.
Аха, ясно. Е, то сравнението беше в плоскостта Youtube - Pixelon.

Интересно - публичния рефрен с който се оправдава цената на TSLA е, че Тесла не е автомобилна компания.
Но щом желаете да набутате и GM в разговора, да видим - GM са сравнително млада компания - нямат и 11 години. Ето резултатите им през този период в милиони USD:


2019 са продали някакви си 7 милиона и 700 хиляди автомобила, доходността от дивидент ти е над 4%, P/E 7 и нещо, Forward P/E 1 Yr. 5.74, Earnings Per Share(EPS) $ 4.62, Market Cap около 51 милиарда долара и т.н.

Същото за Тесла - около 360-370 хиляди автомобила, доходност от дивидент 0%, P/E - #DIV/0!, Forward P/E 1 Yr. 223.99, Earnings Per Share(EPS) $-5.07, Market Cap 132,425,897,173 долара.
BTW - преди няма и четиридесет часа пазарната капитализация на TSLA бе 174 милиарда и кусур, после за 7 (седем) минути спадна с половин Форд, а днес вече е спаднала с почти цял GM.

Не, TSLA определено не е балон.
Не знам за какъв рефрен за Тесла става въпрос, но GM е на 111 години. Фалита им далеч не означава, че преди 11 години са започнали от нулата, та да говорим за тях като "сравнително млада компания". Освен ако know-how-то, връзките с подпроизводители и доставчици, сервизната мрежа и всичко останало, придобито през тези 111 години и което ти трябва за да произвеждаш масово автомобили, е равно на нула.
Ъъъъ - ако искате да се обсъжда процедурата по Ch11 на GM, която бе брутална и на принципа кой ебал, ебал, кака се ожени, то това не е темата.
Виждам, че по съществената част от поста ми няма възражения.
Какви възражения, че GM са почнали от абсолютната нула преди 11 години и изведнъж, някак си джедайски, от първата година започват да печелят милиони и да продават милиони автомобили, и това няма нищо общо със стогодишната им история до фалита?
Веднага ти отговарям с едно голямо LOL. :)
Честно казано тук не разбрах какво точно искате да кажете.
Първо - излиза че Мъск е по-голям играч от една камара финансови акули.
Второ - колко от балоните от дотком-а преди 20 години, продължават да се надуват и до днес?
1- откъде излиза?
2- колко?
1 - обосновано предположение, че увеличението на цената на акциите увеличава и неговото лично състояние.
2 - малко
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

angelmr
Редовен потребител
Мнения: 154
Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от angelmr » 07 Фев 2020, 16:30

EddieBG написа:
30 Яну 2020, 18:47
Изображение

Майните се уредиха :D
По моята логика тези станции имат за цел да зареждат автомобилите при дълго пътуване. Примерно тръгнеш от София за Варна, направиш си почивка в Пловдив да дозаредиш акумулатгора и си продължаваш. За мен основното зареждане на електромобилите трябва да е от домашната мрежа на нощна тарифа.

По последното отклонение от темата към акциите и борсите:
За всеки мислещ е ясно, че настоящата цена на Тесла е неустойчива и няма да се задържи. Но за най-голямо съжаление на отрицателите обаче, неминуемата корекция в цените на акциите няма да повлияе на способността на Тесла да произвежда и продава електромобили. Има една поговорка за борсите, че в краткосрочен план борсите са машина за гласуване, а в дългосрочен са везна. :)

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 07 Фев 2020, 18:54

angelmr написа:
07 Фев 2020, 16:30
EddieBG написа:
30 Яну 2020, 18:47
Изображение

Майните се уредиха :D
По моята логика тези станции имат за цел да зареждат автомобилите при дълго пътуване. Примерно тръгнеш от София за Варна, направиш си почивка в Пловдив да дозаредиш акумулатгора и си продължаваш. За мен основното зареждане на електромобилите трябва да е от домашната мрежа на нощна тарифа.
Точно тези станции са суперчарджъри на Тесла и целта им е бързо зареждане с прав ток - за около половин час ти пълнят батерията на 80-85%.
Така или иначе основното зареждане си го правиш във вас през нощта, където е и доста по-евтино, отколкото на подобен чарджър.

Само не ми стана ясно що са ги шибнали на паркинга на хотела на бившия пловдивски кмет, а не някъде по магистралата, но те си знаят...
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 07 Фев 2020, 19:14

Ами за този половин час трябва да седнеш някъде. Що да не е в ресторанта на хотела на бившия кмет. Обаче извън шуробаджанащината в конкретния случай, в бъдеще около подобни станции, обаче универсални, з не само на Тесла, винаги ще има кебапчета и бирарии и магазинчета. Или станциите ще се изграждат в такива площатчета. Както са сега спирките за почивка на рейсовете и коли около главните пътища.

Макар че обсега на новите електричарки е идеален за България и без станции за дозареждане.

vvurbanov
Редовен потребител
Мнения: 271
Регистриран на: 06 Авг 2017, 21:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от vvurbanov » 07 Фев 2020, 19:25

В близките 5-10-20 години някои държави(Китай,Великобритания,Дания, Швеция, Норвегия, Германия, Франция, Холандия, Испания,Португалия и др.) планират забрана за ДВГ на бензин и нафта.Това стимулира инвестирането в компании за производство електроавтомобили и прави акциите им търсени. Нормално е цените им да се покачват.

Може в момента Тесла да не е на печалба, но инвеститорите очакват растеж в бъдеще.Според мен за това акциите и се вдигат.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 26 Фев 2020, 15:32

Тесла и Панасоник са развалили задругата за слънчевите клетки по покривите.
Повече
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 10 Мар 2020, 15:27

Изображение

Милионният Tesla - червен Model Y
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 10 Мар 2020, 15:36

EddieBG написа:
10 Мар 2020, 15:27
Милионният Tesla - червен Model Y
Хайде честито! :) Тази луда цена на нефта, малко ще намали продажбите и на тесла и на GM, но вярвам само временно.

А модел Y е невероятен. Стандартно е с два мотора и автопилот, 315 мили обсег. Цената за такава кола е приемлива.

Ето тук да си я конфигурирате: https://www.tesla.com/modely :)

mitkoik
Редовен потребител
Мнения: 947
Регистриран на: 04 Сеп 2016, 18:43
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от mitkoik » 27 Апр 2020, 17:13

Китайският завод на Тесла(Gigafactory 3) отвътре
https://www.youtube.com/watch?v=hoGlLL0UmpQ

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 27 Апр 2020, 19:47

mitkoik написа:
27 Апр 2020, 17:13
Китайският завод на Тесла(Gigafactory 3) отвътре
https://www.youtube.com/watch?v=hoGlLL0UmpQ
Интересно ми е кой е подизпълнителят създал и организирал тази футиристична производствена линия. Ако са самите Тесла, до няколко години ги виждам да са от ранга на VW, Тойота и GM.

mitkoik
Редовен потребител
Мнения: 947
Регистриран на: 04 Сеп 2016, 18:43
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от mitkoik » 29 Май 2020, 22:13


Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 29 Май 2020, 23:12

mitkoik написа:
29 Май 2020, 22:13
Бууум!
https://www.youtube.com/watch?v=yTUGL2H59Dk
Жалко, замина новият двигател. :(

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 31 Май 2020, 08:15

Понеже има отделна тема за Tesla и Space X (за мен е безмислена), да обновим времевата линия на Space X:

Вот когда полетит их Falcon 1, тогда поговорим.
Вот когда будут клиенты, тогда поговорим.
Вот когда будет контракт с NASA, тогда поговорим.
Вот когда полетит их Falcon 9, тогда поговорим.
Вот когда построят свой корабль тогда поговорим.
Вот когда он долетит до МКС, тогда поговорим.
Вот когда будут запускать геостационарные спутники, тогда поговорим.
Вот когда придумают, как сажать ракеты, тогда поговорим.
Вот когда посадят хоть одну, тогда поговорим.
Вот когда посадят на баржу, тогда поговорим.
Вот когда начнут сажать после вывода на ГПО, тогда поговорим.
Вот когда полетит б/у ракета, тогда поговорим.
Вот когда запустят свой Falcon Heavy, тогда поговорим.
Вот когда сделают свой Dragon 2, тогда поговорим.
Вот когда начнут возить людей, тогда поговорим.

===вы находитесь здесь===

Вот когда запустят аппарат к Луне, тогда поговорим.
Вот когда научатся сажать корабль без парашютов, тогда поговорим.
Вот когда запустят Red Dragon, тогда поговорим.
Вот когда он сядет на Марс, тогда поговорим.
Вот когда сделают свой марсианский транспорт, тогда поговорим.
Вот когда высадят людей на Марсе, тогда поговорим.
Вот когда колонизируют Марс, тогда поговорим.
Вот когда терраформируют Марс, тогда поговорим.


А иначе гърмежа на SN4 наистина е впечатляващ, но добрата новина е че имат почти готов SN5, а видно от предните неуспешни тестове на Старшип-а, гърмежите на прототипите не ги отказват.
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8573
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 01 Юни 2020, 07:07

Астронавтите от Драгон вече са в МКС. Приказва се, че следващият полет през август ще качи 6 човека. Да стискаме палци връщането да е безпроблемно.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/05/31 ... _misiiata/

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5277
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от EddieBG » 01 Юни 2020, 21:38

Amazon написа:
01 Юни 2020, 07:07
Астронавтите от Драгон вече са в МКС. Приказва се, че следващият полет през август ще качи 6 човека. Да стискаме палци връщането да е безпроблемно.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/05/31 ... _misiiata/
4 човека основен екипаж, 4 човека - резервен такъв.

Тия, допълнителните двама, освен да ги качат на автостоп, не знам откъде ще се появят. :)
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 1596
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от centara » 01 Юни 2020, 21:54

Amazon написа:
27 Апр 2020, 19:47
mitkoik написа:
27 Апр 2020, 17:13
Китайският завод на Тесла(Gigafactory 3) отвътре
https://www.youtube.com/watch?v=hoGlLL0UmpQ
Интересно ми е кой е подизпълнителят създал и организирал тази футиристична производствена линия. Ако са самите Тесла, до няколко години ги виждам да са от ранга на VW, Тойота и GM.
Наблюдавал съм конвейра на Тойота, не е много по-различен. Даже онези зелените светлинки може да са заимствани от японците. Те дават индикация дали има някакъв проблем на съответното място и операцията не може да бъде завършена навреме. Но ми прави впечатление, че не използват баркодове за идентификация на частите.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани