ИкономикаКитайският колос

Модератор: Ksantip

Отговори
rki
Редовен потребител
Мнения: 3652
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от rki » 07 Ное 2018, 16:14

За който му е интересно - един поглед върху китайската стратегия за доминиране на пазара и технологиите за електроавтомобили:

China’s Expensive Gamble on New-Energy Vehicles
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 744
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от pnp5q » 09 Ное 2018, 09:25

Только подумать как слово «ссылка» изменило свой смысл за последнее столетие...

Пресиян
Редовен потребител
Мнения: 252
Регистриран на: 19 Мар 2018, 19:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Пресиян » 09 Ное 2018, 20:58

Според данни от Китайската асоциация на автомобилостроителите през октомври 2018г. производството на автомобили в Китай е намаляло с 10,05 % спрямо октомври 2017г., а през периода от началото на 2018г. до края на октомври 2018г. производството на автомобили в Китай е намаляло с 0,39 % спрямо периода от началото на 2017г. до края на октомври 2017г..

Според данни от Китайската асоциация на автомобилостроителите през октомври 2018г. продажбите на нови автомобили в Китай са намалели с 11,7 % спрямо октомври 2017г., а през периода от началото на 2018г. до края на октомври 2018г. продажбите на нови автомобили в Китай са намалели с 0,06 % спрямо периода от началото на 2017г. до края на октомври 2017г..

В линка по-долу може да видите и данните за производството на леки автомобили в Китай и продажбите на нови леки автомобили в Китай.

https://www.marklines.com/en/statistics ... china_2018

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1657
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Кухулин » 09 Ное 2018, 21:06

Пресиян написа:
09 Ное 2018, 20:58
през периода от началото на 2018г. до края на октомври 2018г. продажбите на нови автомобили в Китай са намалели с 0,06 % спрямо периода от началото на 2017г. до края на октомври 2017г..
В тези статистики има ли някаква регламентирана точност и ако има - каква е? Нещо 0.06% ми се вижда доста плъзгаво.

Пресиян
Редовен потребител
Мнения: 252
Регистриран на: 19 Мар 2018, 19:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Пресиян » 09 Ное 2018, 21:14

Кухулин, данните за производството и продажбите на автомобили в Китай, които съм посочил в предишния си пост, са данни на Китайската асоциация на автомобилостроителите и ако вярваш на китайските статистики, може да приемеш, че са доста точни. Щом данните са посочени с точност до стотна от процента, може да си направиш извод за закръглянията. Там където в линка пише CAAM, това е абревиатура (съкращение) на China Association of Automobile Manufacturers.
Последна промяна 1 на Пресиян, променена общо 9 пъти

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1657
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Кухулин » 09 Ное 2018, 21:17

Не става въпрос за вяра и невяра, а за точност. По принцип всяка статистика има някаква точност, чисто теоретична. Няма значение дали е китайска или българска, интересува ме каква точност се приема за добра в икономическата наука. Ако изобщо има такъв апарат. Не знам.

Пресиян
Редовен потребител
Мнения: 252
Регистриран на: 19 Мар 2018, 19:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Пресиян » 09 Ное 2018, 21:41

Кухулин, данните в таблиците от линка, който съм дал по-горе за производството и продажбите на автомобили в Китай са закръглени до 100 автомобила. Когато се дават данни за производство на автомобили или за продажби на нови автомобили, би трябвало да дават данни без никакво закръгляне, но и така сравнението е достатъчно показателно, защото спадът от 0,06 % в продажбите на нови автомобили в Китай за периода от началото на 2018г. до края на октомври 2018г. спрямо периода от началото на 2017г. до края на октомври 2017г. е всъщност спад в размер на около 13 700 автомобила.

Когато се дават данни в проценти за увеличение или спад на определени икономически показатели, обикновено тези данни са закръглени до една десета част от процента, но когато увеличението или спадът са минимални, данните за процентното увеличение или спад може да са закръглени до една стотна част от процента, за да може по-прецизно да се покаже минималната разлика.
Последна промяна 2 на Пресиян, променена общо 10 пъти

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 33
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Skoda » 09 Ное 2018, 21:46

Скоро ще публикуват и по-точни данни, но за момента се закръгля до 100 автомобила. Което при пазар от над 2 милиона автомобила на месец е направо хирургическо точно. Ако искаш порови тук:

http://www.caam.org.cn/newslist/a34-1.html

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1657
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Кухулин » 09 Ное 2018, 21:48

Да, хирургически точно е, мерси. Мислех, че боравят с по-общи данни.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3652
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от rki » 11 Ное 2018, 19:37

Така за ориентация, да оставя нещо тук - две графики за земите отвъд Великата Китайска Стена:

Изображение

Изображение
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани