Отговори на наивни въпроси.

Място за разтуха

Модератори: Thorn, Ksantip

Отговори
Аватар
Thorn
Модератор
Мнения: 3805
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Thorn » 28 Юли 2017, 09:59

rki написа:
27 Юли 2017, 15:09


Интересна графика - има ли ги тези 500+ танка в БА?
В механизированных бригадах имеется 80 танков Т-72М2. Кроме того, на хранении находятся еще 234 Т-72 различных модификаций.
https://pochta-polevaya.ru/militaryanal ... 23533.html

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 2482
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Amazon » 27 Сеп 2017, 23:58

Знам че звучи неконвенционално, но някой пробвал ли е да прави изтребител със свободно крило? Нещо като естествено изменение на среловидността на крилото. Много грубо казано, полукрилото е свързано към тялото с подвижен шарнир, като при неподвижен самолет "пружина" го държи в положение 90 градуса спрямо тялото.

Така при увеличние на скоростта на въздушният поток, съпротивлението бута назад крилото и увеличава стреловидността. Може даже по крилото да има специални въдуховоди, под определен ъгъл, коит да правят процеса по-плавен. Обратното - при намаляване на скоростта, налягането върху атакуващият ръб намалява, пружината "издърпва" крилото напред и подемната сила се увеличава.

Така може да се постигне идеалната стреловидност и съотношение подемна сила / челно съпротивление при всякакви скорости и ъгли на атака. И то без никаква механизация.

Ясно че щом никой не го е направил, вероятно пиша глупости. Обаче не мога да намеря очвидни недостатъци на концепцията. :)

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 515
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от centara » 28 Сеп 2017, 02:14

Веднага ти казвам поне две причини - съпротивлението не нараства правопропорционално на скоростта, а на скоростта на квадрат. Много трудно ще се направи пружина, която в зависимост от скоростта ще се свива и опъва по различен начин. Освен това силата (съпротивлението), която ще бута полукрилата назад, зависи в много голяма степен и от ъгъла на атака. И така без промяна в скоростта, само при увеличение на ъгъла на атака на крилото, то ще се прибира назад и коефициентът на подемна сила ще спадне - нещо, което пилотът вероятно не желае.
Иначе, нещо подобно е пробването на "Зеро" - тягите за управление се изчислени така, че в зависимост от натоварването върху кормилата, се свиват и опъват колкото трябва. Така се избягва цяла система от лостове, които да променят ъгъла на отклонение на кормилата, в заисимост от скоростта.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 873
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Almasy » 28 Сеп 2017, 05:59

centara написа:
28 Сеп 2017, 02:14
И така без промяна в скоростта, само при увеличение на ъгъла на атака на крилото, то ще се прибира назад и коефициентът на подемна сила ще спадне - нещо, което пилотът вероятно не желае.
Това няма ли да доведе дори до deep stall при положение, че пилота няма как сам да управлява ъгъла на стреловидност?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 515
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от centara » 28 Сеп 2017, 15:55

Almasy написа:
28 Сеп 2017, 05:59
centara написа:
28 Сеп 2017, 02:14
И така без промяна в скоростта, само при увеличение на ъгъла на атака на крилото, то ще се прибира назад и коефициентът на подемна сила ще спадне - нещо, което пилотът вероятно не желае.
Това няма ли да доведе дори до deep stall при положение, че пилота няма как сам да управлява ъгъла на стреловидност?
Зависи - ако пилотът остави нещата да стигнат до срив и самолетът е с високо разположен хоризонтален стабилизатор, deep stall е напълно възможен. Но със сигурност няма да му хареса с изменение на ъгъла на атака, да се изменя и стреловидността на крилото.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 2482
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Amazon » 28 Сеп 2017, 17:21

Благодаря Център. Прав си за AoA. Още нещо подсказаха в аерото. При сложни маневри крилата ще са подложени на различно челно съпротивление, водещо до различна стреловидност. Пилота ще стане така -> :shock:

Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1215
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Контакт:

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от General Lukov » 28 Сеп 2017, 17:57

Някой знае ли защо СР Югославия (остатъчна Югославия т.е. Сърбия и Черна гора) не беше член на ООН в периода 1992-2000г. и беше приета едва след падането от власт на Милошевич ? Все пак говорим за държава в Европа, не за някоя държава-джудже например на другия край на света с 10хил. население! След Дейтън 1995г., Милошевич беше възприет като големия лидер прекратил войната, вкл. и в западната преса го хвалеха, но Югославия така и не беше приета в ООН. После разбира се нещата отново се обърнаха 1998г. покрай конфликта в Косово.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани