Общи приказкиЛюбопитно (Общи приказки)

Място за разтуха

Модератори: Thorn, Ksantip

Отговори
Аватар
Thorn
Модератор
Мнения: 6004
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Thorn » 25 Фев 2018, 18:12

Изображение

Разпределение на доходите в Китай.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 2119
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Ivanov » 25 Фев 2018, 19:08

Някъде го бях слагал и го изтриха !
Изображение

Аватар
Мокрия
Редовен потребител
Мнения: 246
Регистриран на: 24 Юли 2016, 20:53
Местоположение: Пловдив
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Мокрия » 01 Мар 2018, 19:57

Втората Световна война безспорно е едно от най-трагичните събития в историята на човечеството. Има обаче неща, които малко хора знаят и те не са чак толкова сериозни:
1. Първият немски военнослужещ, който пада жертва на войната, е убит от японец.
2. Най-младият военнослужещ е бил само на 12 години – Калвин Греъм. Той е разжалван, че е укрил истинската си възраст.
3. Високопоставените военноморски офицери в Пърл Харбър се наричали Cincus, което се чете като „потопи ни”.
4. Емблемата на раменете на американската 45-та пехотна дивизия била Свастика, а частният влак на Хитлер се наричал „Америка“. Всички тези имена били променени с началото на войната.
5. Един от най-добрите японски пилоти – Хиройоши Нишазава, свалил 80 вражески самолета, умира в товарен самолет, докато се возил като пътник.
6. Всеки пети изстрел на бойните самолети трябвало да е трасиращ, за да помага на прицела. Това обаче било грешка, защото трасиращите амуниции имат различна траектория и така по скоро намалят точността.
7. Когато Съюзническите армии стигнали до река Рейн в Германия, първото нещо което направили било да уринират в нея – от най-обикновените войници до Уинстън Чърчил.
8. Уинстън Чърчил загубил изборите през 1945 г., макар да бил спечелил войната.
9. Немските бомбардировачи MИ-264 били способни да бомбардират Ню Йорк, но „не си струвало усилията“.
10. Немската подводница U-120 потънала заради неизправност в тоалетната.
11. След масивна бомбардировка и морски обстрел, 35 000 войници от армиите на САЩ и Канада щурмували бреговете на Кирска. 21 от тях умрели. Можеше и да е по зле, но за щастие на острова нямало никого.
12. По време на Холокоста, в концлагера Аушвиц са се родили 3000 бебета.
13. Племенникът на Хитлер, Уилям Хитлер е служил в американския флот през Втората световна война.
14. Един от най-невероятните факти от войната, който е останал дълго време скрит. Хитлер и Хенри Форд са съхранявали на работните си маси свои снимки, които подарили един на друг.
15. Кучето Джулбърс било част от сапьорна дивизия, съставена от дресирани четириноги войници. Животинката обезвредила 7 468 мини и 150 снаряда. През 1945г. преминало парада на победата в Москва, носено върху мундира на Сталин.
16. Когато на 6 август 1945г., атомната бомба пада над Хирошима, в местно кафене се провеждал турнир по традиционната японска игра „го”. Взривната вълна не подминала и заведението, но играчите изправили масите и довършили турнира.
17. Японският инженер Цутомо Ямагути е единственият, оцелял при бомбардировките при Хирошима и Нагасаки. Той умира чак през 2010г.
18. Освен евреите и ромите, „Свидетелите на Йехова“ също били преследвани и вкарвани в концентрационните лагери.
19. Оказва се, че стотици евреи воювали на страната на нацистите, макар и не за Германия, а за Финландия. Тъй като Финландия била под влиянието на нацистка Германия, финландските евреи трябвало да се сражават за коалицията, ръководена от Хитлер. Финландия отказва да реши „еврейския въпрос“ и оставя на своите евреи пълни права и свободи. Някои евреи дори получили немския Железен кръст, но отказали да приемат тази награда.
20. По време на войната, в качеството на криптографи били използвани много индианци, защото техният език бил практически непознат и декриптирането му било много трудно.



копирано от: https://debati.bg/20__fakti_za_vtorata_svetovna_vojna_/

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2142
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от EddieBG » 22 Мар 2018, 09:59

https://www.youtube.com/watch?v=2srmBzzhIUg

This incredibly lucky pilot missed a potentially fatal crash, after the engine of his biplane cut out during a routine maneuver, sending the aircraft plummeting down to the ground head first, before turning it back on in the nick of time.

Practicing a series of spins and loops above the ground in Coral Springs, Florida, pilot Chad Barber quickly finds himself in a spin for a different reason, as a steep incline during an attempted ‘pull, push, humpty’ suddenly results in the deafening sound of a dead engine.

The 26-year-old aviation enthusiast – who was attempting to thrust the plane into a vertical line – was left in a state of disbelief when he saw the propeller had stopped spinning, as the aircraft began plummeting towards the ground nose first.

Admitting the engine of his ‘Pitts Plane’ has never cut out for him before, Chad begins to level the vessel in an attempt to buy some time and begin a process of troubleshooting to re-engage the engine.

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1461
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от ValBo » 22 Мар 2018, 10:39

Пише ли какъв е самолета?
Двигателят спря като карбураторен, което е малко вероятно при подобен род самолети. Но като цяло грамотна работа на пилота, пикира веднага, събра скорост, не изпадна в срив и дори да не беше запалил двигателя, пак имаше достатъчно скорост за да се приземи на равните поля наоколо, а доколкото видях и летището беше достатъчно близо

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1649
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Almasy » 22 Мар 2018, 10:49

Мокрия написа:
01 Мар 2018, 19:57
10. Немската подводница U-120 потънала заради неизправност в тоалетната.
U-1206, а не U-120
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2142
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от EddieBG » 22 Мар 2018, 10:57

ValBo написа:
22 Мар 2018, 10:39
Пише ли какъв е самолета?
Pitts Special

djio
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:32
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от djio » 23 Мар 2018, 14:17

Около футбола от днес - английска забава в Амстердам. Денят определено не е за разходка с лодка. :)

https://twitter.com/Real_Casuals_66/sta ... 1429489664

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 3520
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Amazon » 23 Мар 2018, 14:57

Баси говедата. Защо хвърлиха велосипеда в канала.

djio
Редовен потребител
Мнения: 542
Регистриран на: 22 Юли 2016, 14:32
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от djio » 23 Мар 2018, 15:13

29386453_10211867382862298_4498230480163831808_o.jpg
Защото са говеда, но явно не само те. Това е преди седмица, градската управа разчиства. :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1649
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Almasy » 24 Мар 2018, 18:16

Amazon написа:
23 Мар 2018, 14:57
Баси говедата. Защо хвърлиха велосипеда в канала.
Може би по простата причина, че говеда има навсякъде.
Било то български, английски или холандски.
И ние се прочуваме (колизеума). Ем силебритийс.
Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 2377
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от rki » 24 Мар 2018, 21:05

Репортажи Что русскому хорошо, немцу непонятно

Невероятные приключения иностранца в России




https://www.novayagazeta.ru/articles/20 ... neponyatno

:D
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Thorn
Модератор
Мнения: 6004
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Thorn » 25 Мар 2018, 02:37

Изображение

Внучката на Сталин.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 1887
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Archer » 25 Мар 2018, 07:51

В коя страна живее, иначе баш си мяза на наркоманка

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 2377
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от rki » 25 Мар 2018, 08:08

США :)
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 1649
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Almasy » 07 Апр 2018, 17:35

Глупачка. Ако отиде в Русия ще я носят на ръце.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 3520
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Amazon » 07 Апр 2018, 17:38

Не и с този идиотски вид. Сталинистите са сериозни хора. :D

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 3520
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Amazon » 08 Апр 2018, 06:30


Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 2119
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Ivanov » 08 Апр 2018, 13:50

Изображение
Демокрация в действие !
https://www.theguardian.com/politics/20 ... nformation

Аватар
Желязин
Редовен потребител
Мнения: 1451
Регистриран на: 05 Сеп 2017, 20:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Желязин » 11 Апр 2018, 03:13

Прилики между някои думи в сръбския език и фарси:

https://www.youtube.com/watch?v=ijM9WOymYuE


Интересно дали и думите за дървета са сходни между древния српски и фарси - например елхе...врбе....какви още дървета имаше в западната съседка?
"Покажете ми един нормален човек и аз ще го излекувам!" Карл Густав Юнг

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 300
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Кухулин » 11 Апр 2018, 10:14

А па ако имаше и един турчин по средата да казва думите на турски, съвсем щеше да заспи работата :)

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2142
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от EddieBG » 17 Апр 2018, 10:44

Историята на руския мегаседан, който тегли самолети


МАЗ-541 е комбинация от танк, кариерен самосвал и лимузина

Когато стане въпрос за суперседани, най-често се сещаме за бронирани президентски лимузини, Rolls-Royce Phantom или евентуално Bentley Mulsanne. Истината обаче е, че пред седана, с който сега ще се запознаете, всички те изглеждат като детски играчки. Представяме ви МАЗ-541 – съветският мегаседан, разработен по поръчка на руските авиолинии Аерофлот.

Изображение

Бруталната машина на практика представлява влекач на пътнически самолети, който започва своя живот през 1956 г. в Минск – днешен Беларус. По това време се появила нуждата от машина, която да обслужва новото поколение съветски лайнери - Ту-104, Ту-114 и Ил-18. Тези самолети не само били значително по-големи от своите предшественици, но съвсем логично – били и много по-тежки. Нужен бил влекач, който е способен да дърпа на буксир обект с маса 85 тона, колкото тежал един празен Ту-114. Преди създаването на МАЗ-541, типично по руски, за целта се използвали военни влекачи, свикнали да дърпат ракетни установки. Те обаче били много високи, което пораждало постоянен риск от сблъсък със самолета, а и не били особено практични и удобни за работа в специфичните летищни условия.

По поръчка на Аерофлот
И тогава Аерофлот поръчали на Минския автомобилен завод – МАЗ – да създаде широка и ниска машина, която може да се побере под носа на самолета, без да има опасност от контакт. Тя трябвало да има задвижване на четирите колела и възможност за отключване на предния диференциал. Освен всички свои особености, купето било триобемно и имало четири врати, а отпред имало два волана и всяка система в автомобила била дублирана, за да улесни оператора, който можел да седне както отляво, така и отдясно.

Изображение

Двигателят е от танк
МАЗ-541 не бил кой знае колко голям, но за сметка на това тежал колкото целия СССР. Стрелката на кантара заковавала на 28 тона, което до голяма степен се дължало на двигателя – добрият стар 12-цилиндров В-2, който се използвал и от добре известния танк Т-34. Агрегатът има работен обем от 38.8 литра и генерира мощност от 500 к.с. Както вече стана ясно, той задвижвал и четирите колела, а за целта му помагала 5-скоростна механична скоростна кутия. Необичайното тук е, че 3 от предавките били за движение напред, а 2 от тях - за заден ход.

Максималната скорост достигала 30 км/ч, а средният разход бил умопомрачаващите 120 литра на 100 км.

Изображение

Гуми от самосвал
Влекачът имал и още една особеност – той използвал различен размер колела отпред и отзад. Отзад руснаците монтирали колелата от кариерния самосвал МАЗ-525, а за отпред взели гумите на военния тежкотоварен камион ЯАЗ-214. Инженерите се спрели на това решение, тъй като основната част от товара падала върху задната ос, която имала нужда от допълнително сцепление.

В края на 50-те и началото на 60-те СССР всячески се опитва да демонстрира на останалата част от света своя статут на свръхдържава. Огромна роля за това изиграва и МАЗ-541, който е едно от първите инженерни постижения, които чужденците виждали, кацайки на „Шереметиево“. Заедно с огромните руски лайнери, разбира се.

Въпреки изцяло уталитарната си насоченост, МАЗ-541 имал доста атрактивен дизайн с четири фара, хромирана решетка, а в някои случаи и двуцветен екстериор. Разбира се, трудно е да се нарече красив, но безспорно може да бъде определен за най-красивият самолетен влекач по това време.

Изображение

За съжаление кариерата на мегаседана на МАЗ не била дълга и продължила малко повече от десетилетие. С появата на новите самолети Ту-154 и особено Ил-62, се появила нуждата от още по-мощни влекачи. През 1970 г. могъщият влекач бил пенсиониран – от него били произведени само три бройки, макар че от Аерофлот поръчали на МАЗ цели 12. Съдбата на трите машини е неизвестна, но най-вероятно те са били разглобени.

Аватар
bukvite
Редовен потребител
Мнения: 449
Регистриран на: 27 Сеп 2016, 22:39
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от bukvite » 17 Апр 2018, 11:32

EddieBG написа:
17 Апр 2018, 10:44
Историята на руския мегаседан, който тегли самолети


МАЗ-541 е комбинация от танк, кариерен самосвал и лимузина

Когато стане въпрос за суперседани, най-често се сещаме за бронирани президентски лимузини, Rolls-Royce Phantom или евентуално Bentley Mulsanne. Истината обаче е, че пред седана, с който сега ще се запознаете, всички те изглеждат като детски играчки. Представяме ви МАЗ-541 – съветският мегаседан, разработен по поръчка на руските авиолинии Аерофлот.

Изображение

Бруталната машина на практика представлява влекач на пътнически самолети, който започва своя живот през 1956 г. в Минск – днешен Беларус. По това време се появила нуждата от машина, която да обслужва новото поколение съветски лайнери - Ту-104, Ту-114 и Ил-18. Тези самолети не само били значително по-големи от своите предшественици, но съвсем логично – били и много по-тежки. Нужен бил влекач, който е способен да дърпа на буксир обект с маса 85 тона, колкото тежал един празен Ту-114. Преди създаването на МАЗ-541, типично по руски, за целта се използвали военни влекачи, свикнали да дърпат ракетни установки. Те обаче били много високи, което пораждало постоянен риск от сблъсък със самолета, а и не били особено практични и удобни за работа в специфичните летищни условия.

По поръчка на Аерофлот
И тогава Аерофлот поръчали на Минския автомобилен завод – МАЗ – да създаде широка и ниска машина, която може да се побере под носа на самолета, без да има опасност от контакт. Тя трябвало да има задвижване на четирите колела и възможност за отключване на предния диференциал. Освен всички свои особености, купето било триобемно и имало четири врати, а отпред имало два волана и всяка система в автомобила била дублирана, за да улесни оператора, който можел да седне както отляво, така и отдясно.

Изображение

Двигателят е от танк
МАЗ-541 не бил кой знае колко голям, но за сметка на това тежал колкото целия СССР. Стрелката на кантара заковавала на 28 тона, което до голяма степен се дължало на двигателя – добрият стар 12-цилиндров В-2, който се използвал и от добре известния танк Т-34. Агрегатът има работен обем от 38.8 литра и генерира мощност от 500 к.с. Както вече стана ясно, той задвижвал и четирите колела, а за целта му помагала 5-скоростна механична скоростна кутия. Необичайното тук е, че 3 от предавките били за движение напред, а 2 от тях - за заден ход.

Максималната скорост достигала 30 км/ч, а средният разход бил умопомрачаващите 120 литра на 100 км.

Изображение

Гуми от самосвал
Влекачът имал и още една особеност – той използвал различен размер колела отпред и отзад. Отзад руснаците монтирали колелата от кариерния самосвал МАЗ-525, а за отпред взели гумите на военния тежкотоварен камион ЯАЗ-214. Инженерите се спрели на това решение, тъй като основната част от товара падала върху задната ос, която имала нужда от допълнително сцепление.

В края на 50-те и началото на 60-те СССР всячески се опитва да демонстрира на останалата част от света своя статут на свръхдържава. Огромна роля за това изиграва и МАЗ-541, който е едно от първите инженерни постижения, които чужденците виждали, кацайки на „Шереметиево“. Заедно с огромните руски лайнери, разбира се.

Въпреки изцяло уталитарната си насоченост, МАЗ-541 имал доста атрактивен дизайн с четири фара, хромирана решетка, а в някои случаи и двуцветен екстериор. Разбира се, трудно е да се нарече красив, но безспорно може да бъде определен за най-красивият самолетен влекач по това време.

Изображение

За съжаление кариерата на мегаседана на МАЗ не била дълга и продължила малко повече от десетилетие. С появата на новите самолети Ту-154 и особено Ил-62, се появила нуждата от още по-мощни влекачи. През 1970 г. могъщият влекач бил пенсиониран – от него били произведени само три бройки, макар че от Аерофлот поръчали на МАЗ цели 12. Съдбата на трите машини е неизвестна, но най-вероятно те са били разглобени.
Стига бре, това сериозно ли го има? Гледал съм няколко снимки, но мислех, че е игра с фотошоп. Много благодаря за тази информация.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 2377
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от rki » 18 Апр 2018, 17:58

В Уганда ще забраняват оралния секс като грешна практика привнесена от чужбина:
The president of Uganda has said he wants to ban the nation's citizens from practicing oral sex because 'the mouth is for eating'.

He told press: 'Let me take this opportunity to warn our people publicly about the wrong practices indulged in and promoted by some of the outsiders.

'One of them is what they call oral sex. The mouth is for eating, not for sex.

'We know the address of sex, we know where sex is.'
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ating.html

:D
Президент РФ Владимир Путин больше всего не любит ложь и некомпетентность, заявил Д. Песков.

Путин: Вон Песков, мой пресс-секретарь, он несёт иногда такую «пургу», я смотрю по телевизору и думаю: чего он там рассказывает? Кто ему это поручил?

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 300
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Любопитно (Общи приказки)

Мнение от Кухулин » 18 Апр 2018, 18:21

rki написа:
18 Апр 2018, 17:58
В Уганда ще забраняват оралния секс като грешна практика привнесена от чужбина:
Тъкмо гледам Tangerine (2015). Много тематично :mrgreen:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ivanov